یک‌هزار بسته شیرخشک رژیمی دپو شده به چرخه توزیع بازگشت

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با نظارت‌ دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بازرسی این استان، حدود یک‌هزار بسته شیرخشک رژیمی دپو شده که برای نوزادان نارس می باشد، به چرخه توزیع بازگشت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، هدی ابوالحسنی دراین زمینه گفت:‌ با بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که شیرخشک‌های رژیمی و رگولار (ساده) باوجوداینکه به قم وارد می‌شد، اما در چرخه توزیع کمبود وجود داشت.

او گفت: بعد از بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد که یکی از داروخانه‌های سطح استان یک‌هزار بسته شیرخشک را بدون ثبت در سامانه احتکار کرده‌است و از سوی دیگر تعداد زیادی شیرخشک رژیمی را بدون نسخه پزشک به بیماران داده‌است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: از سوی دیگر این داروخانه ۳۰۰ شیرخشک یارانه‌ای دولت که برای نیازمندان توزیع می‌شود را نیز احتکار کرده‌بود.

ابوالحسنی اضافه کرد: بعد از کشف این شیرخشک‌های رژیمی (اپتامیل پپتی جونیور) متوجه شدیم کسری شدید به دلیل احتکار و دپوی آنها در این داروخانه بوده است که توسط سازمان بازرسی دستورات لازم برای برخورد با داروخانه و همچنین عوامل متخلف صادر شد.

او گفت: "آپتامیل پپتی جونیور" شیرخشک کودکان نارس دارای حساسیت است که در یک سال گذشته با کسری آن در قم مواجه بودیم و قیمت آن ۴۷ هزار تومان است که متاسفانه در بازار سیاه قیمت یک قوطی این شیرخشک بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: دولت به‌منظور تامین شیرخشک‌ها رگولار (ساده) تلاش‌های زیادی انجام داده و از سوی دیگر شیرخشک‌های رژیمی به میزان کافی وجود دارد.

ابوالحسنی در مورد شیرخشک‌های بیماری‌های خاص نیز گفت: شیرخشک‌های یارانه‌ای رژیمی جهت کودکان با بیماری‌های خاص مثل "نئوکیت" به طور رایگان در اختیار کودک با نقص آنزیمی ژنتیکی قرار می‌گیرد که قیمت این نوع شیر خشک حدود ۲۲ یورو یعنی حدود یک میلیون و دویست هزار تومان است.

کد خبر: 63534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =