واریز تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به زودی در حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی 

تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی که از سال جاری زمینه پرداخت به این جامعه هدف را پیدا کرده به زودی در حساب افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش این نهاد بیمه‌ای واریز خواهد شد. 

به گزارش آتیه آنلاین، سازمان تأمین اجتماعی با تحت پوشش داشتن چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر در راستای تأمین معیشت و بهبود وضعیت معیشتی این گروه افراد تاکنون برنامه‌ریزی و اقدامات اثربخشی را انجام داده است و اولویت این برنامه‌ها با تأمین رفاه حال این گروه‌ها در دستور کار سازمان قرار دارد.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است در هر مرحله ثبت‌نام ۴۰ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان از تسهیلات قرض‌الحسنه برخوردار شوند تا از این طریق بخشی از معیشت خود را تأمین کنند.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ مرحله ثبت‌نام تسهیلات ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی انجام شده که برنامه بر پرداخت این وام‌ها به ۸۰ هزار مستمری‌بگیر هدف‌گذاری شده است.

در مرحله نخست پس از ثبت‌نام بازنشستگان و مستمری‌بگیران ۴۰ هزار نفر از آنان وام خود را دریافت کردند و در مرحله دوم در روزهای آینده برای ۴۰ هزار دیگر از این جامعه هدف این تسهیلات واریز خواهد شد.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی هفته گذشته در جریان سفر استانی به گلستان درباره پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران گفته است: تا اواخر هفته آینده پرداخت مرحله جدید وام ۲۰ میلیون تومانی به مستمری‌بگیران آغاز و از طریق سامانه متمرکز و بدون نیاز به مراجعه حضوری، به ۴۰ هزار نفر از بازنشستگان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

اولویت تأمین اجتماعی معیشت و درمان بازنشستگان

پس از ۲ سال فعالیت مدیریت سازمان تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم، بازنشستگان و مستمری‌بگیران به عنوان جامعه هدف بسیار مورد توجه سازمان و دولت قرار گرفتند.

به همین منظور در این دولت تحولات گسترده‌ای در حوزه بازنشستگان رخ داد که از جمله آن می‌توان به توجه به معیشت و درمان به عنوان ۲ اولویت مهم تأمین اجتماعی اشاره کرد تا از این طریق به موضوع رفاه حال این گروه از افراد تحت پوشش توجه شود که در این راستا افزایش چشمگیر حقوق و رشد سقف تسهیلات در بخش معیشت به خوبی محقق شده است.

البته درمان بازنشستگان نیز دیگر اولویت سازمان تأمین اجتماعی بوده به نحوی که درمان رایگان برای بازنشستگان بالای ۶۵ سال در مراکز طرف قرارداد و همه خدمات درمانی در مراکز ملکی سازمان و تقبل سهم ۵۰ درصدی از بیمه تکمیلی این گروه از سوی این نهاد بیمه‌ای تنها بخشی از خدمات در حوزه بازنشستگی و مستمری‌بگیران به شمار می‌رود.

تسهیلات بازنشستگان برای جبران بخشی از هزینه‌های زندگی این افراد در دولت سیزدهم سه مرحله دستخوش تغییراتی شده است و از پنج میلیون تومان در ابتدای فعالیت مدیریت سازمان به ۲۰ میلیون تومان در سال جاری رسیده است.

به هر حال این اقدامات سازمان تأمین اجتماعی نشان‌دهنده تلاش مدیریت این نهاد بیمه‌ای برای بهبود وضعیت معیشتی افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان و ارتقا سطح زندگی آنان محسوب می‌شود.

واریز وام ۲۰ میلیون تومانی ۴۰ هزار بازنشسته در چند روز آینده

محمد اسدی، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز درباره تسهیلات بازنشستگان این سازمان گفته است: در ۲ مرحله حدود ۸۰ هزار برای دریافت وام ۲۰ میلیونی ثبت‌نام کرده‌اند که وام ۴۰ هزار نفر واریز شده و برای ۴۰ هزار بازنشسته دیگر طی روزهای آینده واریز می‌شود.

اسدی با اشاره به میزان وام‌های پرداختی به بازنشستگان تأمین اجتماعی افزود: وام بازنشستگان ۱۲ میلیون تومان بود که در سال گذشته ۲۱۳ هزار بازنشسته تأمین اجتماعی این وام را دریافت کنند. این میزان وام امسال به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت و کسانی که پیشتر این وام را دریافت نکرده‌اند می‌توانند برای دریافت آن به صورت غیرحضوری ثبت‌نام کنند.

سازمان تأمین اجتماعی با توجه به اینکه ۶۰ درصد کل بازنشستگان و مستمری‌بگیران، ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه‌شده اصلی، یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه فعال را تحت پوشش دارد به همین منظور تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت بسیاری در قبال آنان به عهده دارد.

براساس‌ داده‌های آماری سازمان تأمین اجتماعی اکنون بیش از ۵۳ درصد جامعه از تأمین اجتماعی خدمات درمانی، بیمه‌ای و بازنشستگی دریافت می‌کنند که این سازمان ماهانه ۳۸ هزار میلیارد تومان بابت این تعهدات هزینه می‌کند.

آمارهای تأمین اجتماعی نشان می‌دهد که سال گذشته ۴۶۰ هزار میلیارد تومان بابت این تعهدات در حوزه‌های مختلف از سوی سازمان هزینه می‌شود.

کد خبر: 63554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =