توسعه فرایند خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به مخاطبان

فرایند توسعه و گسترش خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی از سال‌های اخیر مورد توجه سازمان قرار گرفته تا مخاطبان و ذی‌نفعان این نهاد بیمه‌گر بتوانند بدون حضور در شعب بیمه‌ای، کارگزاری‌ها و مراکز درمانی انواع خدمت را دریافت کنند.

به گزارش آتیه آنلاین، تأمین اجتماعی طرح ۳۰۷۰ برای ارائه خدمات غیرحضوری را از سال ۱۳۹۹ آغاز کرده تا خدمات‌دهی بدون حضور مخاطبان را به هنگام به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اجرایی کند.

تأمین اجتماعی طرح خدمات غیرحضوری به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران را با اهداف مهمی همچون تسهیل در ارائه خدمت و جلوگیری از حضور مخاطبان به شعب و مراکز بیمه‌ای هدف‌گذاری کرده تا زمینه خدمات‌دهی مطلوب به همه گروه‌های هدف فراهم شود.

اجرای برنامه کاربردی تأمین من یکی از مهمترین برنامه‌ها برای ارائه خدمت به بازنشستگان، مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است که در ۲ نسخه Android و PWA به صورت اینترنتی از ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در اختیار همه گروه‌های هدف قرار دارد.

افزایش درگاه‌های خدمات‌رسانی غیرحضوری در راستای تسهیل ارائه خدمات به مخاطبان و دسترسی بیشتر ذی‌ذینفعان به همه خدمات از برنامه‌های راهبردی تأمین اجتماعی محسوب می‌شود تا در بهترین شرایط خدمات خود را دریافت کنند.

اکنون ۵۷ خدمت به صورت غیرحضوری در سازمان تأمین اجتماعی به جامعه هدف ارائه می‌شود که در برنامه کاربردی تأمین من بخشی از این خدمات برای ارائه به افراد تحت پوشش برنامه‌ریزی شده است.

کاهش مراجعه به شعب با طرح خدمات غیرحضوری

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این زمینه گفت: خدمات الکترونیک سازمان با طرح ۳۰۷۰ آغاز شد ولی در حال حاضر تعداد سرویس‌های غیرحضوری به بیش از ۵۷ مورد رسیده و موارد نیاز به مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌ها بسیار کاهش یافته است.

موسوی افزود: شرایط ارائه خدمات در سازمان تأمین‌اجتماعی تغییر کرده است. ادامه توسعه خدمات غیرحضوری، مسیر حرکت آتی سازمان است و طبیعی است که شعب و کارگزاری‌های ما متأثر از این تغییرات هستند و باید خود را با این تغییر و تحولات سازگار کنند. اکنون رویکرد کلان این سازمان توسعه خدمات غیرحضوری و هوشمندسازی تأمین‌اجتماعی بوده و به طور قطع باید به سمت هوشمندسازی و کاهش مراجعات حرکت کنیم.

سازمان تأمین اجتماعی با بیشترین تعداد افراد بیمه شده در قالب ۵۳ درصد جامعه و بیش از ۴۶ میلیون فرد تحت پوشش برای ارائه خدمات به ذینفعان و مخاطبان خود در راستای بهره‌گیری از فضای مجازی و بستر الکترونیک هدف‌گذاری کرده که اکنون در این مسیر خدمات‌رسانی مطلوب به همه جامعه هدف برنامه‌ریزی شده است.

۵۱ خدمت غیرحضوری در برنامه تأمین من

در راستای توسعه و تسهیل ارائه خدمات غیرحضوری به ذی‌نفعان سازمان تأمین‌اجتماعی در برنامه کاربردی تلفن همراه «تأمین من»، در مجموع ۵۱ خدمت غیرحضوری این سازمان از طریق این برنامه در اختیار کاربران قرار دارد.

اصلاح نمایش نسخه الکترونیک در بخش نمایش نسخ افراد تبعی، اصلاح مکانیزم پرداخت و جلوگیری از پرداخت‌های تکراری، اصلاح سرویس تغییرشماره همراه و اصلاح نمایش سابقه برای برخی از کاربران است.

برنامه کاربردی «تأمین من» از سایت سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی hamrah.tamin.ir و نیز از فروشگاه‌های مجازی (مانند بازار و مایکت) قابل دریافت است.

برای استفاده از این برنامه کاربردی روی گوشی‌های تلفن همراه، کاربران و ذی‌نفعان سازمان تأمین‌اجتماعی باید در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir ثبت‌نام کرده باشند و چنانچه بعد از نصب برنامه کاربردی «تأمین من» بر روی گوشی تلفن، کاربر در این سامانه ثبت نام نکرده باشند در اولین نوبت استفاده از برنامه به نشانی es.tamin.ir هدایت می‌شود تا کار ثبت‌نام را انجام دهد.

دانلود، نصب و استفاده از برنامه کاربردی تأمین من بر روی گوشی‌های تلفن همراه و استفاده از خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به‌طور کامل رایگان است و نیاز به هیچ پرداختی نیست.

براساس داده‌های آماری اکنون حدود ۲ میلیون کاربر از خدمات برنامه کاربردی تأمین من بهره‌مند هستند و به طور میانگین روزانه هشت هزار نفر این برنامه را روی تلفن همراه خود نصب می‌کنند.

کاربران فضای مجازی برای استفاده از این برنامه باید با استفاده از کد کاربری و رمز عبور نسبت به استفاده از این برنامه اقدام‌کنند تا بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن همه خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند.

نگاه تأمین اجتماعی ارائه همه سرویس‌های خدمات به صورت غیرحضوری

دامون خدابنده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی در این‌باره گفت: در راستای اجرای طرح ۳۰۷۰ نگاه این سازمان بر ارائه ۳۰ سرویس غیرحضوری، به تعداد ۷۰ میلیون بار کاهش مراجعه افراد به مراکز درمانی و بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی است و امروز نگاه این نهاد بیمه‌ای ارائه همه سرویس‌های خدمات در بخش‌های مختلف به شکل غیرحضوری برنامه‌ریزی شده است.

خدابنده در گفت‌وگو با آتیه آنلاین بیان کرد: در این ارتباط، ترکیب و ارائه ساده‌تر برخی سرویس‌های سازمان باید مورد توجه قرار گیرد و این در واقع در حوزه نگاه اصلاح فرایند در راستای هوشمندسازی خدمات قابل تعریف شده است. طرح ۳۰۷۰ در زمان اجرا به عنوان یک پروژه خوب مطرح شد که امروز نیز ادامه تکمیل و توسعه این طرح در سازمان از برنامه‌های راهبردی این نهاد به شمار می‌رود.

او ادامه داد: با اقدامات مثبت، سازنده و کارساز سازمان تأمین اجتماعی اکنون بسیاری از خدمات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران به صورت غیرحضوری و الکترونیکی به مخاطبان و ذینفعان ارائه می‌شود که تلاش مسئولان سازمان ارائه همه خدمات در بخش‌های مختلف به صورت غیرحضوری است.

سازمان تأمین اجتماعی با ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده اصلی، چهار میلیون و هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر، تحت پوشش داشتن یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه فعال، نیاز به گسترش فرایند خدمات غیرحضوری است تا این جامعه هدف با ۴۶ میلیون نفر بتوانند علاوه بر دریافت به موقع خدمات، در راستای تسهیل در دسترسی برنامه‌ریزی درستی داشته باشد.

کد خبر: 63620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =