بسیاری از مردم از مزایای طرح‌های توسعه بیمه‌ای آگاهی ندارند

حمیدرضا نائب خسروشاهی، کارشناس بیمه‌های اجتماعی گفت: اجرای برنامه‌های حوزه خدمات غیرحضوری از سوی تأمین اجتماعی نفعی دوسویه برای ذینفعان و سازمان را به همراه دارد، اگرچه امروزه بسیاری از مردم از مزایای طرح‌های توسعه بیمه‌ای آگاهی چندانی ندارند.

خسروشاهی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: در صورتی که مردم از مزایای این طرح‌ها به ویژه در خدمات‌رسانی غیرحضوری آگاهی و اطلاع کامل داشته باشند به طور یقین بدون حضور در شعب و کارگزاری‌های بیمه‌ای نسبت به دریافت خدمات غیرحضوری در حوزه بیمه‌ای و بازنشستگی اقدام خواهند کرد.

او ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یکی از پیشگامان در عرصه ارائه خدمات غیرحضوری در دولت محسوب می‌شود و اکنون بخش عمده‌ای از خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی از طریق برنامه‌های توسعه بیمه‌ای با اجرای طرح ۳۰۷۰ و برنامه کاربردی «تأمین من» به مخاطبان و ذینفعان سازمان ارائه می‌شود.

به گفته او، باید برای افزایش آگاهی مردم از مزایای بیمه اقدامات اساسی انجام شود و یکی از این مسیرها تبلیغات اساسی برای انواع خدمات تأمین اجتماعی و فواید بیمه برای همه افراد جامعه به شمار می‌رود.

نقش کارگزاری‌ها در افزایش آگاهی مردم نسبت به مزایای بیمه

خسروشاهی معتقد است: کارگزاری‌های سازمان تأمین اجتماعی با توجه به اینکه بخشی از خدمات این سازمان به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران را به عهده دارند، نقش جدی در راستای افزایش آگاهی‌بخشی به مخاطبان و ذینفعان سازمان دارند.

او بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های دقیق سازمان تأمین اجتماعی در راستای تسهیل روند عقد قرارداد و بیمه‌پردازی که در قالب توسعه خدمات الکترونیک صورت گرفته است، اکنون بسیاری از خدمات به‌صورت غیرحضوری به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران ارائه می‌شود.

رئیس شعبه پنجم تأمین اجتماعی تبریز گفت: طبق اطلاعات موجود تعداد خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به ۵۷ مورد افزایش یافته است و اکنون در سامانه eservices.tamin.ir برای افراد تحت پوشش این خدمات در دسترس است.

تأثیرپذیری تبلیغات در راستای ارائه خدمات غیرحضوری

این کارشناس بیمه‌های اجتماعی گفت: ارائه تبلیغات وسیع در راستای ارائه خدمات غیرحضوری به مخاطبان تأمین اجتماعی می‌تواند راهگشا و تأثیرپذیری بیشتری در این مسیر داشته باشد.

او ادامه داد: کارگزاری‌های رسمی تأمین اجتماعی می‌توانند خارج از محیط کارگزاری تحت وب به سیستم‌های بازاریابی دسترسی کامل داشته باشند.

خسروشاهی افزود: امیدواریم با توسعه این طرح برای کارگزاری‌ها و در مرحله بعدی برای همکاران سازمان تأمین اجتماعی بتواند انگیزه‌ای ایجاد کند تا به‌صورت وسیع‌تر امکان اجرا داشته باشد.

او بیان کرد: این گونه اقدامات در راستای حفظ پایداری و موضوع تعادل منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی تأثیر جدی خواهد داشت و این موضوع نیز به نفع همه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش خواهد بود.

رئیس شعبه پنجم تأمین اجتماعی تبریز ادامه داد: اگرچه سازمان تأمین اجتماعی برنامه‌های اجرایی برای توسعه فعالیت‌های سه‌گانه در حوزه بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی دارد، اما در راستای تعادل منابع و مصارف نیز اقدامات اثربخشی تاکنون در این سازمان صورت گرفته است.

کد خبر: 63625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =