انجام بیش از ۸۲ هزار ویزیت سالانه در درمانگاه جیرفت

رئیس مرکز بهداشتی درمانی جیرفت، این درمانگاه را تنها مرکز ملکی تأمین‌اجتماعی در شهرستان جیرفت بیان کرد که علاوه بر مردم منطقه بسیاری از ساکنان شهرها و روستاهای اطراف از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند و میزان استقبال از خدمات این مرکز به نحوی است که سالانه بیش از ۸۲ هزار ویزیت پزشک به ثبت می‌رسد.

دکتر محمد شریعتی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این درمانگاه در وسعت ۱۵۰۰ متر مربع زیربنا در دو شیفت صبح و عصر فعال است، افزود: درمانگاه از بخش‌های درمانی، اداری، انبار دارویی و منازل سازمانی تشکیل شده است و مراجعه کننده‌ها می‌توانند از خدمات پزشک عمومی، دندانپزشکی، مامایی، آزمایشگاه، تزریقات و داروخانه بهره‌مند شوند.

وی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی درمانگاه و دسترسی آسان بیمه‌شدگان به این مرکز، میزان مراجعه به درمانگاه بسیار چشمگیر است؛ به نحوی که سالانه بیش از ۸۲ هزار ویزیت بیمار در این مرکز انجام می‌شود و بیش از ۶۶ هزار مراجعه به داروخانه اتفاق می‌افتد. همچنین تعداد مراجعه به آزمایشگاه نیز بیش از ۵ هزار مورد و تعداد خدمات نوار قلب بیش از ۲ هزار مورد به ثبت رسیده است.

رئیس مرکز بهداشتی درمانی جیرفت، ادامه داد: این درمانگاه تنها مرکز ملکی تأمین‌اجتماعی در شهرستان جیرفت به شمار می‌رود و علاوه بر مردم منطقه، بسیاری از ساکنان شهرها و روستاهای اطراف مانند عنبرآباد، ساردوئیه، بلوک و ... از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

شریعتی وضعیت دسترسی بیماران را به داروهای مورد نیاز خود، مناسب توصیف کرد و افزود: در این مرکز همواره تلاش بر این است تا کمبودهای دارویی به حداقل ممکن برسد و داروهای مورد نیاز بیماران به‌ویژه بیماری‌های مزمن برای مدت ۶ ماه در انبار ذخیره می‌شود.

او با اشاره به فعالیت ۲۳ نیروی انسانی در این درمانگاه، بیان کرد: از جمع کارکنان درمانگاه، ۱۵ نفر در کادر درمان فعالیت می‌کنند که در بین آن‌ها ۴ پزشک عمومی، یک دندانپزشک، دو پزشک داروساز و یک دکترای علوم آزمایشگاهی قرار دارند.

رئیس مرکز بهداشتی درمانی جیرفت، گفت: با توجه به میزان ارائه خدمات این مرکز، در حوزه درمان با کمبود نیروی پرستاری، بهیار و دندانپزشک مواجه هستیم و در بخش اداری نیز ضرورت فعالیت نیروهای بیشتری وجود دارد.

شریعتی یکی از مهمترین برنامه‌های آینده این درمانگاه را راه‌اندازی بخش کلینیک تخصصی و فعالیت متخصصان برشمرد و افزود: همچنین درنظر است تا یک بخش رادیولوژی در مرکز احداث شود. از طرفی به منظور انجام آزمایش‌های تخصصی، افزایش تجهیزات آزمایشگاهی نیز پی‌گیری می‌شود.

کد خبر: 63631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =