پذیرش سالانه بیش از ۱۶۰ هزار بیمار در درمانگاه شماره ۲ رشت

سرپرست درمانگاه تخصصی شماره ۲ رشت با توجه به عواملی مانند موقعیت جغرافیایی مرکز که در منطقه محروم واقع شده، رایگان بودن خدمات و فعالیت پزشکان عمومی و متخصص، میزان مراجعه به این مرکز را بسیار چشمگیر توصیف کرد؛ به نحوی که سالانه بیش از ۱۶۰ هزار بیمار در این درمانگاه پذیرش می‌شوند.

دکتر محمد علیزاده در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به فعالیت این درمانگاه در دو شیفت صبح و عصر، افزود: این مرکز در فضایی به وسعت ۳۶۰۰ متر مربع واقع شده و خدمات آن شامل درمانگاه پزشکان عمومی و متخصص، آزمایشگاه، مامایی، تزریقات و داروخانه است.

وی گفت: در حوزه خدمات کلینیک، مراجعه کننده‌ها می‌توانند از ویزیت پزشکان عمومی و متخصصان داخلی، اطفال، زنان، ارولوژی و جراحی عمومی بهره‌مند شوند. همچنین در این مرکز غربالگری بیماری‌های سرطان مانند پستان، سرویکس و کلولورکتال برای بیماران در معرض خطر و سالمندان انجام شده و با شناسایی افراد دارای ریسک بیماری، امکان انجام درمان‌های پیشگیرانه فراهم می‌شود.

سرپرست درمانگاه تخصصی شماره ۲ رشت، ادامه داد: علاوه بر آن با راه‌اندازی کلینیک دیابت و فشارخون در این مرکز، بسیاری از بیماران در زمینه این بیماری‌ها نیز غربالگری شده و در صورت کشف بیماری با دریافت خدمات پیشگیرانه از عوارض ثانویه و ثالثیه این بیماری‌ها مصون می‌مانند.

علیزاده با بیان اینکه خدمات این مرکز با استقبال بیمه‌شدگان مواجه می‌شود، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی درمانگاه که در منطقه محروم واقع شده است، بسیاری از بیمه‌شدگان خدمات درمانی خود را از این مرکز به‌ رایگان دریافت می‌کنند و می‌توان گفت، پس از پلی‌کلینیک شماره یک رشت که شبانه‌روزی است، بیشترین آمار پذیرش بیماران در سطح مراکز درمانی سرپایی استان، در این مرکز اتفاق می‌افتد.

او در شرح خدمات این مرکز از منظر آماری، بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۶۴ هزار نفر در این درمانگاه پذیرش شدند که از این میان، ۱۲۶ هزار نفر از ویزیت پزشک عمومی و حدود ۳۴ هزار نفر از ویزیت متخصصان برخوردار شدند. همچنین در این سال حدود ۴ هزار نفر نیز از ویزیت مامایی بهره‌مند شدند.

سرپرست درمانگاه تخصصی شماره ۲ رشت، افزود: این میزان مراجعه در طول یک ماه رقم قابل توجهی را به دست می‌دهد؛ به نحوی که ماهانه حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ ویزیت پزشک عمومی، ۲۸۰۰ ویزیت متخصص و ۳۳۰ ویزیت مامایی ارائه شده است.

علیزاده با اشاره به تمهیدات مدیریتی این مرکز برای فراهم کردن داروهای مورد نیاز بیماران به ویژه در شرایط کمبود دارویی، گفت: راهبرد سازمان براین اصل استوار است که نیازهای دارویی بیماران به ویژه بیماران دارای پرونده مزمن در مراکز ملکی فراهم شود تا بیماران دغدغه تهیه دارو را نداشته باشند. در این راستا با ابلاغ بودجه خرید دارو هر ساله تا حد امکان داروهای مورد نیاز خریداری می‌شود تا در صورت بروز کمبود اقلام دارویی در بازار، بیماران با مشکل مواجه نشوند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ نیروی انسانی در این مرکز، اعلام کرد: از این تعداد، ۶ نفر پزشک عمومی و ۱۲ نفر متخصص هستند و ۱۷ نفر را نیز کادر درمان تشکیل می‌دهد.

سرپرست درمانگاه تخصصی شماره ۲ رشت، افزود: با توجه به حجم فعالیت مرکز، ضرورت به‌کارگیری نیروهای بیشتری وجود دارد و درحال حاضر با کمبود پرستار در واحد تزریقات، کمبود نیروی پذیرش و کمبود کارشناس آزمایشگاه مواجه هستیم. همچنین در زمینه امور خدمات نیز ضرورت افزایش نیرو وجود دارد و لازم است تا در اسرع وقت اقدامات لازم برای جذب نیرو در واحدهای دارویی، تزریقات، آزمایشگاه و خدمات به عمل آید.

علیزاده درباره مهمترین برنامه‌های آینده این مرکز، بیان کرد: برای تکمیل خدمات این مرکز ضرورت جذب متخصصان قلب‌وعروق، مغزواعصاب و اعصاب و روان وجود دارد تا به‌نحو شایسته پاسخگوی نیازهای مراجعه کننده‌ها باشیم.

کد خبر: 63693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =