برگزاری دوره آموزشی "حقوق شهروندی در نظام اداری" توسط مدیریت درمان تامین‌اجتماعی سمنان

دوره آموزشی "حقوق شهروندی در نظام اداری" با حضور پرسنل ستاد و تعدادی از واحدهای درمانی تامین‌اجتماعی سمنان در سالن همایش این مدیریت برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان سمنان، در این دوره گلستانی، پژوهشگر و مدرس دانشگاه با بیان تعاریفی از اصول و حقوق شهروندی و اینکه معیاری برای برتری انسانها نزد خداوند جز تقوا وجود ندارد، گفت: احترام به آزادی‌های مشروع و البته حفظ حقوق شهروندی از جمله مواردی است که باید بدون در نظر گرفتن قوم و قبیله و یا رنگ و نژاد به‌عنوان یک التزام در جامعه نهادینه شود.

وی که فارغ‌التحصیل مقطع دکتری در رشته حقوق بین الملل است بیان کرد: عدم آگاهی مردم و همچنین نبود مسئولیت‌اجتماعی موجب نقض و یا عدم اجرای صحیح حقوق شهروندی در جامعه خواهد شد.

گلستانی دانستن اصول شهروندی را مقدمه‌ای برای رعایت حقوق شهروندی عنوان کرد و گفت: با دانستن اصول شهروندی قطعا حقوق شهروندی نیز بهتر و مناسب‌تر رعایت خواهد شد.

وی ضمن اشاره به ابلاغ منشور حقوق شهروندی در سال ۹۵ توسط ریاست جمهور، به بیان موارد مرتبط با حوزه بهداشت، درمان و تامین‌اجتماعی پرداخت و گفت: تساوی حقوق در جامعه، رعایت کرامت انسانی افراد، عدم اعمال هرگونه تبعیض ناروا و همچنین پاسخگویی مناسب و صحیح به مراجعان از جمله مواردی است که در منشور حقوق شهروندی تاکید شده است.

کد خبر: 63724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =