تمرکز برنامه‌های کلان وزارت کار بر توسعه اشتغال در کشور

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سطح استان‌ها باید با تشویق جوانان به مهارت‌آموزی و هدایت تسهیلات به ایجاد مشاغل به رشد تولید و کاهش نرخ بیکاری کمک کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی در نشست با مدیران‌کل اجرایی استان‌ها با اشاره به نقش حماسه بزرگ اربعین در وحدت و همدلی جهان اسلام، از میزبانی استان‌های غربی در مسیر حضور زائرین عتبات عالیات تقدیر کرد.

او با تشریح دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم در دو سال گذشته، بیان کرد: آمارهای اشتغال و میزان رشد اقتصادی در دهه ۹۰، شرایط مطلوبی را در کشور نشان نمی‌داد.

مرتضوی افزود: در این سال‌ها شاهد افزایش فاصله ضریب جینی، افزایش نرخ تورّم، کاهش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، مازاد برداشت از منابع بانکی، تزریق اوراق خزانه، کاهش شدید تولید و صادرات نفت و کاهش صادرات غیرنفتی بودیم.

وزیر کار با اشاره به عدم توازن در تراز تجاری کشور در دهه ۹۰، اضافه کرد: دولت سیزدهم با بدهی‌های فراوان تحویل گرفته شد اما امروز با اهتمام دولتمردان و راهبری شخص آیت‌الله رئیسی شاهد تحولات اساسی در رشد اقتصادی هستیم.

او همچنین تأکید کرد: در این دو سال با برنامه‌ریزی‌های صورت‌ گرفته و گسترش ارتباطات بین‌المللی شاهد افزایش صادرات نفت، مدیریت منابع و درآمدهای مالیاتی، رشد سرمایه‌گذاری و حرکت در مسیر تحقق عدالت در کشور بوده‌ایم.

مرتضوی اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی را از افتخارات دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و ادامه داد: قانون‌گذار در سال ۱۴۰۱ تکلیفی را برای اجرای کالاهای الکترونیکی تصویب کرد اما به دلیل عدم‌ وجود زیرساخت در ابتدای طرح امکان عملیاتی‌شدن آن فراهم نبود و با دستور و تأکیدات ریاست‌جمهوری، وزارت کار متولی ساماندهی و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی شد.

وزیر کار هدف از اجرای این طرح را حمایت دولت از خانوارهای کم‌درآمد اعلام کرد و افزود: با این طرح، دولت در مسیر تحقق عدالت و تأمین سلامت غذایی مردم افزایش قیمت‌ها را پوشش می‌دهد.

او تحقق وعده ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در کشور را از دیگر دستاوردهای مهم و اثربخش دولت نام برد و توضیح داد: در سطح استان‌ها باید با تشویق جوانان به مهارت‌آموزی و هدایت تسهیلات به ایجاد مشاغل به رشد تولید و کاهش نرخ بیکاری کمک کرد.

مرتضوی به تمجید رهبر فرزانه انقلاب از دولت سیزدهم در دیدار اخیر با دولتمردان اشاره کرد و گفت: بیانات مقام معظم رهبری در تمجید از دولت سیزدهم در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌نظیر است و این تعریف، مسئولیت دولت برای حل مشکلات مردم را دوچندان می‌کند.

وزیر کار بر تمرکز ویژه مدیران‌کل در راستای تحقق برنامه‌های کلان وزارتخانه تأکید کرد و افزود: اشتغال‌آفرینی، همراهی با جامعه کار و تولید، رشد مهارت‌آموزی، نظارت بر عملکرد واحدهای کارگری و ارتقای بهره‌وری باید به‌صورت ویژه مدنظر باشد.

او همچین برگزاری نشست‌های فصلی با مدیران‌کل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها را با دستورکارهای مشخص برای تسهیل اجرای برنامه‌های تحولی ضروری دانست.

کد خبر: 63761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =