دامنه گسترده مراجعه به درمانگاه کامیاران

سرپرست درمانگاه تأمین‌اجتماعی کامیاران در استان کردستان، دامنه استقبال از خدمات این مرکز را بسیار گسترده بیان کرد به نحوی که برخی از ساکنان شهرها و روستاهای اطراف و حتی استان مجاور نیز خدمات خود را از این مرکز دریافت می‌کنند و راهبرد مدیریتی ارتقای کیفیت و تکریم ارباب‌رجوع را عامل اصلی این اقبال توجه برشمرد.

دکتر حسن امینی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، خدمات این مرکز درمانی را شامل ویزیت پزشکان عمومی، دندانپزشکی و مامایی برشمرد و افزود: همچنین در این مرکز مراجعه کننده‌ها می‌توانند از خدمات اورژانس، آزمایشگاه و داروخانه بهره‌مند شوند.

وی گفت: این درمانگاه با دارا بودن ۱۳۹۴ متر مربع مساحت در دو شیفت صبح و عصر فعال است و با توجه به اینکه نوع درمانگاه عمومی سطح یک است، خدمات پزشکی در حد یک درمانگاه سرپایی به بیماران عرضه می‌شود و فاقد خدمات تخصصی است.

سرپرست درمانگاه تأمین‌اجتماعی کامیاران، ادامه داد: اما با وجود محدودیت خدمات این مجموعه براساس نوع جایگاه و فعالیت، میزان مراجعه به آن بسیار چشمگیر است و علاوه بر بیماران عادی، افراد دارای بیماری‌های مزمن با تشکیل پرونده در این مرکز به‌طور منظم از خدمات درمانی و دارویی استفاده می‌کنند.

امینی با بیان اینکه در این درمانگاه تلاش می‌شود تا خدمات به بهترین کیفیت با محور تکریم ارباب‌رجوع، ارائه شود، افزود: اجرای این هدف راهبردی توانسته است رضایت بسیاری از بیمه‌شدگان را جلب کند و حتی می‌توان گفت، خدمات این مرکز در مقایسه با سایر مراکز سرپایی شهر با اقبال مواجه می‌شود.

او اعلام کرد: دامنه این استقبال به حدی است که علاوه بر ساکنان منطقه، بسیاری از اهالی شهرها و روستاهای اطراف مانند موچش و نیز شهرستان‌های مجاور در استان کرمانشاه مانند روانسر به این مرکز مراجعه می‌کنند. میزان این استقبال از منظر آماری نیز قابل توجه است؛ به نحوی که ماهانه ۱۰ هزار مراجعه به ثبت می‌رسد.

سرپرست درمانگاه تأمین‌اجتماعی کامیاران، وضعیت دسترسی بیماران را به داروهای مورد نیاز خود مناسب دانست و گفت: ۹۵ درصد داروهای تجویزی از سوی پزشکان منطبق با فارماکوپه دارویی سازمان، در اختیار بیماران قرار داده می‌شود. در مواقع کمبود دارویی با به‌کارگیری تمهیدات مناسب تلاش می‌شود تا خللی در تأمین داروی بیماران ایجاد نشود؛ از جمله اینکه با برگزاری جلسات کمیته دارویی، نسبت به تجویز منطقی دارو و جلوگیری از هدررفت منابع تاکید شده و نیز با پیش‌بینی کمبود اقلام، خریدهای به‌موقع صورت می‌گیرد. همچنین در مواقع بحرانی با اعلام نیاز به مدیریت درمان استان و پی‌گیری این مدیریت، اقلام دارویی از سایر استان‌ها تا حد امکان فراهم می‌شود.

امینی با اشاره به فعالیت ۲۴ نیروی انسانی در این مرکز، بیان کرد: از میان این افراد، ۱۴ نفر در کادر درمان مشغول به فعالیت هستند و نیز ۴ پزشک عمومی، یک داروساز و یک دندانپزشک با مرکز همکاری دارند.

وی ادامه داد: در حوزه درمان، نبود کادر پرستار زن بیشترین نارضایتی مراجعه کننده‌ها را به همراه دارد. در حوزه اداری کمبود منشی پزشک و در حوزه خدمات، کمبود نگهبان بسیار مشهود است. از طرفی چالش ماندگاری پزشکان و به ویژه دندانپزشک از مهمترین مسائل این مرکز را شامل می‌شود.

سرپرست درمانگاه تأمین‌اجتماعی کامیاران، راه‌اندازی کلینیک دیابت، ارتقای درمانگاه در راستای ارائه خدمات تخصصی و جذب نیروهای بیشتر را در اولویت برنامه‌های این مرکز برشمرد.

کد خبر: 63906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =