آغاز سال تحصیلی شروعی جدید برای انجام کارهای بزرگ است

"صولت مرتضوی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آغاز سال تحصیلی، شروعی جدید برای انجام کارهای بزرگ است و مهرماه مودت و مهربانی آحاد مختلف جامعه و بستر شکوفایی و تعالی را برای ایران فراهم می‌کند. امید که ما قله‌ها را در زمینه‌های مختلف فتح کنیم. 

به گزارش آتیه آنلاین، وزیر کار امروز یکم مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در مدرسه استثنایی محمدرضا ساریخانی تهران بیان کرد:همزمانی مهرماه و آغاز سال تحصیلی را با هفته دفاع مقدس گرامی میداریم.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان را باید آینده‌سازان کشور دانست و این در حالی است که با وجود کاستی‌ها، این دانش‌آموزان نقاط قوت بسیاری دارا است.
مرتضوی تاکید کرد : در آموزه‌های دینی ما نقش وافر و تاثیرگذاری برای معلم و کار او دیده شده است. رسالت معلم را باید بسیار بزرگ دانست.
او در ادامه افزود :امیدواریم که سال تحصیلی جدید سالی پربار برای دانش‌آموزان از جمله دانش‌آموزان استثنایی باشد.
وزیر کار دولت سیزدهم گفت : رشد اقتصادی ۶.۲ درصد پس از ۲ دهه رکود در دولت سیزدهم تحقق یافته است. توسعه مراودات، دیپلماسی سیاسی و کاهش نرخ بیکاری نیز در این دولت اجرایی شده است.

کاهش دغدغه اولیا دانش‌آموزان استثنایی را در بهزیستی دنبال می‌کنیم
"علی محمد قادری" رئیس سازمان بهزیستی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در مدرسه استثنایی محمدرضا ساریخانی تهران گفت : همکاران ما در سازمان بهزیستی کاهش دغدغه مادران و پدران در حوزه موضوعات دانش آموزان استثنائی است.
او بیان کرد: اهداف ما در سازمان بهزیستی ارائه خدمات متنوع به جامعه تحت پوشش بهزیستی از جمله دانش آموزان بخش استثنایی کشور است.

اختصاص ۱۰۰۰ ردیف استخدامی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی
حمید طریفی حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه این مراسم گفت : ۱۰۰۰ ردیف استخدامی در اختیار سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار گرفت و این در حالی است که امروز ۶۵۰ نیروی این حوزه مشغول به کار هستند.
او افزود : تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی برکتی برای آموزش و پرورش است.
او ادامه داد: مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را کلیدی‌ترین دستگاه و همراه وزارت آموزش و پرورش در راستای ماموریت های مشترک می‌دانیم.
وی بیان کرد: ۱۰۵ هزار نفر از دانش آموزان به صورت مستقیم در حال دریافت خدمات گوناگون از وزارت کار هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دانش آموزان مهم ترین سرمایه و گرانقدر ترین دارایی کشور می‌دانیم و دراین راستا تفاوتی بین دانش آموزان عادی و استثنایی وجود ندارد.
او همچنین افزود : در واقع مدرسه کانون و محل تلاقی دولت و ملت در فرآیند رشد و توسعه کشور است.
طریفی حسینی تاکید کرد: برای اولین بار موضوع ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنائی در دولت سیزدهم مطرح و برای هفته آتی ابلاغ خواهد شد. مراکز جمالی از دوره پیش دبستان خدمات جامعی را به دانش آموزان استثنائی ارائه می‌دهند.
او بیان کرد :خانواده را یه عنوان رکن اصلی جریان تربیت می‌دانیم و از این ظرفیت در همه زمینه‌ها استفاده می‌کنیم. باید شرایطی فراهم شود تا خانواده در کنار آموزش و پرورش استثنایی ایفای نقش داشته باشد.

وزیر کار امروز همچنین زنگ آغاز سال تحصیلی را در این مدرسه نواخت و از کلاس‌های درس مدرسه استثنایی ساریخانی بازدید و با دانش‌آموزان به گفت‌وگو پرداخت.
در مراسم امروز، رئیس سازمان بهزیستی، معاون وزارت آموزش و پرورش، جمعی از اولیا و دانش‌اموزان حضور داشتند.
مرتضوی همچنین در بخشی از این مراسم با اهدای کل و هدایایی به دانش آموزان استثنائی، آغاز سال تحصیلی جدید را به آنها تبریک گفت.
مدرسه استثنایی محمدرضا ساریخانی از مدارس فعال شهر تهران در حوزه استثنایی پذیرای دانش‌آموزان در همه رده‌های سنی و تحصیلی است.

کد خبر: 64014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =