یک درمانگاه تأمین‌اجتماعی؛ یک مردم منطقه

رییس درمانگاه تأمین‌اجتماعی راور استان کرمان، این مرکز درمانی را به عنوان تنها مرکز ملکی و دومین مرکز درمانی پس از بیمارستان دانشگاهی در سطح شهرستان معرفی کرد که بسیاری از بیمه‌شدگان منطقه و حتی شهرهای اطراف برای دریافت خدمات درمانی سرپایی و دندانپزشکی به آن محل مراجعه می‌کنند.

دکتر علی‌اصغر ایرانمنش در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این درمانگاه در زمینی به مساحت ۳۵۷۹ متر مربع با زیربنای بیش از ۲۶۰۰ متر مربع در سه طبقه احداث شده است، افزود: در این مرکز خدمات ویزیت پزشک عمومی، دندانپزشکی، مامایی، آزمایشگاه، تزریقات و پانسمان، رادیوگرافی تک دندان و داروخانه عرضه می‌شود. این درمانگاه با توجه به نوع فعالیت به عنوان درمانگاه عمومی سطح یک، فاقد خدمات پزشکی تخصصی است.

وی ادامه داد: خدمات درمانگاه به عنوان تنها مرکز تأمین‌اجتماعی و دومین مرکز درمانی در سطح شهر پس از بیمارستان دانشگاهی، با اقبال توجه بیمه‌شدگان مواجه است و بسیاری از افراد برای درمان‌های سرپایی به این محل مراجعه می‌کنند.

رییس درمانگاه راور، گفت: استقبال از خدمات درمانی و نیز دندانپزشکی درمانگاه چشمگیر است و علاوه بر مردم منطقه، بسیاری از ساکنان شهرهای اطراف مانند کوهبنان و بافق نیز خدمات خود را از این مرکز دریافت می‌کنند. به نحوی که سالانه حدود ۵۷ هزار بیمار در درمانگاه پذیرش می‌شود.

ایرانمنش در شرح جزئیات آمار ارائه خدمات، بیان کرد: در این درمانگاه سالانه ۲۵ هزار مراجعه به پزشک عمومی، ۵۰۰۰ مراجعه به دندانپزشک و ۱۵۰۰ مراجعه به ماما انجام می‌شود. همچنین در بازه زمانی یک‌ساله ۲۴ هزار مراجعه به داروخانه، ۹۰۰ مراجعه به آزمایشگاه و ۴۰۰ مراجعه به رادیوگرافی تک‌دندان به ثبت رسیده است.

او درباره چگونگی تأمین داروهای مورد نیاز بیماران، افزود: داروها براساس فارماکوپه دارویی سازمان در بخش سرپایی در اختیار بیماران قرار داده می‌شود. برای تهیه آن دسته از داروهایی که با کمبود در سطح کشور مواجه هستیم، تلاش می‌کنیم تا از طریق شرکت‌های پخش دارو، سهمیه دارویی خود را فراهم کنیم.

رییس درمانگاه راور، گفت: خدمات این درمانگاه از سوی ۱۴ نیروی انسانی شاغل در مرکز ارائه می‌شود؛ این افراد شامل پزشک، دندانپزشک، داروساز، ماما، پرستار و بهیار است. همچنین کارشناس آزمایشگاه، کارشناس فناوری اطلاعات، مسئول امور مالی، دارویار، متصدی پذیرش، ‌ متصدی تاسیسات، خدمات و نگهبان سایر گروه‌های شغلی این درمانگاه را شامل می‌شود. همان‌طور که اشاره شد، با توجه به جایگاه درمانگاه، پزشک متخصص با این مرکز همکاری ندارد.

ایرانمنش ادامه داد: درحال حاضر با توجه به خروج منشی مرکز، نیازمند جذب نیروی جایگزین هستیم. همچنین به دلیل کمبود پزشک در سطح شهرستان و عدم تمایل برخی پزشکان به همکاری با مراکز دولتی و تأمین‌اجتماعی به دلیل دریافت‌های نابرابر، در این حوزه نیز کمبود وجود دارد؛ آن هم در شرایطی که تعداد مراجعه به مرکز در سال‌های اخیر افزایش یافته است و برای پاسخ‌گویی مناسب به این حجم از مراجعه کننده‌ها، نبود پزشک جانشین مرخصی، سبب ایجاد بار مضاعف بر نیروی انسانی می‌شود.

وی بهبود کیفیت خدمات در جهت افزایش میزان رضایت‌مندی بیماران را به عنوان مهمترین راهبرد مدیریتی مرکز بیان کرد که برای تحقق آن همواره برنامه‌ریزی مناسبی انجام می‌شود.

کد خبر: 64066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =