مشکل سهمیه بیمه کارگران ساختمانی استان‌ها حل می‌شود

«علی‌حسین رعیتی‌فرد» معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم با اصلاحاتی که در قانون بیمه کارگران ساختمانی انجام شده است با اقدامات جهادی و انقلابی، مشکل سهمیه برای استان‌ها حل شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رعیتی‌فرد در دیدار با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان مازندران که در شهرستان سوادکوه برگزار شد، بیان کرد: تمام تلاش شخص رئیس‌جمهور و اقدامات دولت سیزدهم در راستای رفع مشکلات مردم، بهبود معیشت و مهار تورم است.

او با اشاره به اینکه شورای عالی کار، شورای سه‌جانبه است که تمام تصمیم‌ها توسط نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت به‌صورت اجماع گرفته می‌شود، افزود: همه تلاش دولت این است که تورم را مهار کند و بتواند رونق را به سفره کارگران برگرداند.

رعیتی‌فرد با بیان اینکه نگاه دولت این است که همه کارگران ساختمانی بیمه شوند، ادامه داد: امیدواریم با اصلاحی که در قانون بیمه کارگران ساختمانی انجام شده است با اقدامات جهادی و انقلابی، مشکل سهمیه برای استان‌ها حل می‌شود.

او از برگزاری مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در کشور خبر داد و گفت: تلاش است در استان‌هایی که معادن فعال و کارگران بخش معدن دارند بتوانیم این مانور را با هدف ارتقای آموزش و ایمنی برای جلوگیری از حوادث ناشی از کار برگزار کنیم. قطعاً این مانور فرهنگ‌سازی است و هدف نهایی آن است که همه کارکنان و مسئولان معادن به این نکته توجه کنند که جان انسان‌ها مهم‌تر از همه است.

معاون وزیر کار با اشاره به اینکه امیدواریم در بحث برنامه هفتم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود، بتوانیم ساختاری را برای حوزه کارگری و کارفرمایی ایجاد کنیم تا دغدغه‌ها برطرف شود، اضافه کرد: همه باید کمک کنیم تا حوادث ناشی از کار به حداقل برسد. رفع مشکلات معیشتی کارگران را در اولویت است و همه باید تلاش کنیم تا مشکلات کارگران حل شود.

سنگر اقتصاد کشور به دست دشمن فتح نخواهد شد

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در همایش «کارگران، طلایه‌داران دفاع مقدس» در شهرستان بابل گفت: با همت کارگران به‌عنوان ستون فقرات اقتصاد کشور و حضور فعال آن‌ها در چرخه تولید، سنگر اقتصاد به دست دشمن فتح نخواهد شد.

او با اشاره به اینکه امروز دشمن تلاش می‌کند تا سنگر اقتصادی کشور را از دست ملت ایران خارج کند اما با اقدامات دولت و تلاش بی‌نظیر کارگران سنگر اقتصاد کشور از سوی دشمن فتح نخواهد شد، افزود: نقش کارگران در بی‌اثر کردن تحریم‌ها بی‌نظیر بود و قشر زحمتکش جامعه کارگری نقش ممتازی در توسعه و پیشرفت کشور دارند.

رعیتی‌فرد با اشاره به اینکه دولت با تمام توان در پی کاهش تورّم و رونق تولید است، تاکید کرد: دغدغه‌ جدی آن است که در حوزه امنیت شغلی و ارتقای معیشت کارگران تلاشی مضاعف انجام شود.

او ادامه داد: با همان رویه‌ای که در هشت سال دفاع مقدس مقابل دشمن ایستادگی کردیم و یک وجب از خاک میهن را از دست ندادیم در حوزه اقتصادی هم توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کنیم.

معاون روابط کار وزارت کار با اشاره به اینکه در دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت مردمی و بسیج توانستیم کارهای بزرگی انجام دهیم، بیان کرد: امروز هم با استفاده از همین ظرفیت و تلاش تولیدگران و کارگران زحمتکش به سمت توسعه و پیشرفت حرکت می‌کنیم.

رعیتی‌فرد با اشاره به اینکه دولت سیزدهم عقب‌ماندگی‌های زیادی که به‌جای مانده از گذشته بود را جبران کرده است، افزود: تمام تلاش‌ ما این است تا برای بهبود معیشت جامعه هدف ۵۰ میلیون نفری کارگری اقدامات خوبی را انجام دهیم.

کد خبر: 64121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =