خارج کردن توده رحمی ۲ کیلویی از بدن زنی در بیمارستان تامین‌اجتماعی شفا سمنان

توده رحمی ۲ کیلوگرمی از شکم زنی ۵۰ ساله در اتاق عمل بیمارستان تامین‌اجتماعی شفا سمنان خارج شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان سمنان، گوهر جورابلو، متخصص زنان و زایمان بیمارستان تامین‌اجتماعی شفا سمنان در تشریح این عمل گفت: بیمار زنی ۵۰ ساله اهل سمنان به‌دلیل درد شکمی و خونریزی غیرطبیعی رحمی به این بیمارستان مراجعه کرده بود. پس از بررسی و انجام آزمایشات پاراکلینیک و سونوگرافی طی چند مرحله فیبروم حدود ۲۰ سانت گزارش شد که به علت رشد سریع توده کاندید جراحی در این مرکز شد.

وی افزود: این بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت و توده رحم بزرگ فیبروم که بیش از ۲ کیلو وزن داشت، برداشته شد.

این متخصص زنان مدت زمان جراحی را ۲ ساعت عنوان و بیان کرد: این عمل با حضور افضل و محمدپور، متخصصان بیهوشی و کادر درمانی اتاق عمل با موفقیت انجام شد.

جورابلو با بیان اینکه فیبروم رحم با افزایش خطر سرطان رحم همراه نیست گفت: در بیمارانی که فیبروم رشد سریعی دارد و یا حین یائسگی رشد کرده است، باید احتمال فیبروم سرطانی را در نظر داشت.

وی افزود: فیبروم‌ها شایع‌ترین تومورهای خوش خیم دستگاه تناسلی زنان هستند که می‌توانند در جاهای مختلف رحم رشد کنند. اندازه آنها معمولا متفاوت است و برخی اوقات باعث درد و ناراحتی فرد می‌شوند، اما به طور معمول خطرناک نیستند و زندگی فرد را تهدید نمی‌کنند.

پزشک متخصص زنان و زایمان بیمارستان شفا سمنان ادامه داد: خونریزی شدید و یا دردناک رحمی، خونریزی طولانی مدت رحمی ۷ روز یا بیشتر، فشار یا درد لگنی، تکرر ادراری، مشکل در تخلیه مثانه، یبوست، پشت درد یا پا درد، ترشح واژینال مزمن از علائم فیبروم رحم به شمار می‌روند.

جورابلو با تاکید بر اینکه زنان در موارد خونریزی شدید رحمی و یا درد لگنی که ناگهانی ظاهر شده است، فورا به پزشک مراجعه کنند گفت: دلایل ژنتیکی، هورمون، عوامل شیمیایی، سن باروری، وراثت، نژاد از علل اصلی ایجاد فیبروم رحم هستند.

کد خبر: 64169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =