۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان مهارتی آذربایجان‌غربی دارای شغل هستند

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: یکی از شاخص‌های عملکردی این دانشگاه، ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان است که با توجه به اقدامات انجام شده در این راستا، ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه مشغول به کار شده‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، رسول خداوردی وند کشتیبان با تاکید بر لزوم توجه به مهارت دانشجویان بیان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های این دانشگاه، بسترسازی مناسب برای گزینش تیم فنی و صنعتی است به این شکل که فارغ‌التحصیلان در راستای تبدیل شدن به تکنسین ماهر، آموزش می‌بینند و از این رو پس از اتمام دوره آکادمیک در دوره کاردانی و کارشناسی در سریع‌ترین زمان وارد بازار کار می‌شوند.

وی با اشاره به آمار تایید شده این دانشگاه گفت: طبق آمار، ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه که فارغ‌التحصیل شده اند، وارد بازار کار تخصصی شده و دارای شغل هستند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی افزود: ماموریت دانشگاه، حرکت به سمت دانشگاه نسل چهارم و مساله محور در راستای برقراری ارتباط با صنعت است تا زمینه مهارت‌آموزی موثر در بین دانشجویان فراهم شود.

خداوردی‌ وند با بیان اینکه بیشتر این دانشجویان در قالب تکنسین واحدهای صنعتی و تولیدی استان به سبب تعاملی که بین واحدهای تولیدی و دانشگاه است، مشغول می‌شوند، ادامه داد: عده‌ای نیز به سمت کارآفرینی رفته و اقدام به راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی خود می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در این استان چهار دانشکده فنی و حرفه‌ای فعالیت دارد، گفت: ۲ دانشکده در ماکو و میاندوآب نیز در حال تاسیس هستند.

در حال حاضر ۶ هزار و ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های آکادمیک با هدف تربیت تکنسین ماهر در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر: 64191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =