جشنواره ورزشی مهتران در سطح ملی، آبان و آذرماه برگزار می‌شود

محسن تقیانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی جشنواره ورزشی مهتران به عنوان یک برنامه و مسابقه ورزشی برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان در سطح ملی در آبان و آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

تقیانی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: طرح مهتران با اولویت اقداماتی در زمینه برنامه‌های ورزشی بازنشستگان و با هدف انجام حرکات ورزشی در راستای تأمین سلامتی این گروه از جامعه هدف از سوی معاونت امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

به گفته او، این برنامه ورزشی برای بازنشستگان در قالب هفت رشته ورزشی از جمله تنیس روی میز، شنا، دارت، شطرنج، تیراندازی با تفنگ بادی، بدمینتون و ورزش تیمی والیبال اجرا می‌شود.

تقیانی ادامه داد: مرحله استانی این طرح برای نخستین بار در استان‌های مختلف کشور ویژه بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی شروع شده است اما تفاوتی که اجرای این طرح با سال‌های گذشته دارد این است که ورزش تیمی والیبال هم به این طرح اضافه شده است.

استقبال مناسب بازنشستگان از طرح مهتران

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: بازنشستگان علاقه‌مند به حرکات و رشته‌های ورزشی در این دوره از مسابقات استقبال بسیار مناسبی نسبت به این برنامه و حتی ورزش تیمی والیبال داشته‌اند که امیدواریم این برنامه‌ها بتواند در تضمین سلامت این جامعه هدف نقش موثری داشته باشد.

او بیان کرد: طرح مهتران با اجرای برنامه‌های ورزشی در سطح استانی و ملی برای بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی برگزار می‌شود و اکنون سطح استانی این طرح در استان‌های مختلف در حال برگزاری است.

به گفته تقیانی، قرار است سطح ملی این طرح ورزشی در آبان و آذر سال جاری از سوی این معاونت برگزار شود که البته اجرای طرح ملی در استان‌های آذربایجان غربی و اصفهان برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده تا علاقه‌مندان به رشته‌های ورزشی بتوانند از این فرصت به بهترین شیوه بهره‌مند شوند.

تقیانی افزود: طرح مهتران به عنوان جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه بازنشستگان در سازمان تأمین اجتماعی برنامه‌ریزی شده است تا جامعه بازنشسته با استقبال خوب از این مسابقات ورزشی، در راستای تأمین سلامت خود برنامه‌ریزی داشته باشند.

براساس داده‌های آماری سازمان تأمین اجتماعی اکنون چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر از خدمات این نهاد بیمه‌ای برخوردار هستند.

کد خبر: 64535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =