پرداخت کمک هزینه سفر خدمتی دیگر از تأمین اجتماعی به بیمه‌شدگان

سازمان تأمین اجتماعی در راستای ارائه خدمات کوتاه‌مدت به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش، یکی از خدمات خود را برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به جامعه هدف را پرداخت کمک هزینه سفر و اقامت بیماران برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین، تأمین اجتماعی در بخش تعهدات کوتاه‌مدت خود خدماتی همچون کمک هزینه بارداری، کمک هزینه ازدواج، خدمات اوروتز و پروتز، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، کمک هزینه سفر و اقامت بیماران و خدمات کمک هزینه کفن و دفن به افراد تحت پوشش را هدف‌گذاری کرد تا افراد نیازمند این خدمات بتوانند از آنها بهره‌مند شوند.

براساس داده‌های آماری سامانه تأمین نما وابسته به سازمان تأمین اجتماعی و طبق شمارشگر لحظه‌ای خدمات بیمه‌ای کوتاه‌مدت، تاکنون ارزش این خدمات ۶ هزار و ۷۰۶ میلیارد و ۵۵۷ میلیون تومان برآورد شده است.

ارائه بیش از چهار هزار مورد کمک هزینه سفر به بیمه‌شدگان

براساس جدیدترین آمار سامانه تأمین نما از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد خدمات کمک هزینه سفر به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران حدود چهار هزار و ۵۰۰ مورد ارائه شده است.

در این داده‌های آماری سازمان تأمین اجتماعی، به طور متوسط روزانه ۲۴ خدمت به افراد تحت پوشش این نهاد بیمه‌گر در بخش تعهدات کوتاه‌مدت و خدمات سفر ارائه می‌شود. این نهاد بیمه‌ای، ارزش برآوردی این خدمات در سال جاری را هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برآورد کرد.

براساس اطلاعات موجود در سامانه تأمین نما ارزش خدمات هزینه سفر برای بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در سال گذشته حدود هفت میلیارد تومان بود.

پرداخت هزینه سفر به بیماران

رئیس اداره بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت اداره کل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی نیز درباره تعهد هزینه سفر و فوق‌العاده سفر و اقامت بیمار و همراه نیز گفت: هزینه سفر به استناد ماده ۵۷ قانون تأمین اجتماعی و هزینه اقامت بیمار و همراه به استناد بند ۵ ماده ۶۲ قانون تأمین اجتماعی در مواردی که معالجه بیمار مستلزم انتقال وی از روستا به شهر و یا از شهرستانی به شهرستان دیگر باشد، هزینه رفت و برگشت بیمار و اقامت و در صورت نیاز به همراه، هزینه همراه نیز پرداخت خواهد شد.

امیرعباس قدرتی تأکید کرد: البته مشروط بر اینکه امکان معالجه بیمار حسب گواهی پزشک معالج در مبدأ وجود نداشته باشد و در صورت نیاز به اعزام، نحوه آن به تأیید شورای پزشکی رسیده باشد.

او ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی به منظور تسهیل در ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان، امکان ارائه بسیاری از تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت به صورت غیرحضوری را فراهم کرده است.

قدرتی بیان کرد: واجدین شرایط می‌توانند جهت بهره‌مندی از حمایت‌ها به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir مراجعه و ضمن ثبت درخواست، نسبت به بارگذاری مستندات و مدارک درمانی مربوطه اقدام کنند.

ارائه تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران

سازمان تأمین اجتماعی با جامعه آماری حدود ۴۷ میلیون نفری، ارائه خدمات به ۱۵ میلیون ۳۰۰ هزار بیمه شده اصلی و چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر را در برنامه‌ریزی‌های خود تدارک دیده تا از این طریق تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت به این جامعه هدف ارائه دهد.

در همین راستا برای ارائه خدمات بازنشستگی، بازماندگان و ازکارافتادگان تعهدات بلندمدت و برای جامعه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تعهدات کوتاه‌مدت را هدف‌گذاری کرده است تا این جامعه هدف بتوانند در مواقع نیاز و براساس ضرورت از این تعهدات بهره‌مند شوند.

براساس آمارهای موجود سازمان تأمین اجتماعی آمارهای ماهانه نشان از هزینه ۴۰ هزار میلیارد تومانی در بخش تعهدات و خدمات این نهاد بیمه‌گر به افراد تحت پوشش را دارد که سال گذشته نیز در مجموع ۴۶۰ هزار میلیارد تومان در زمینه تعهدات برای جامعه هدف هزینه شد.

تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌ای به بیش از ۵۳ درصد جمعیت کشور خدمات بیمه‌ای و درمانی ارائه می‌دهد و این خدمات باعث شده که این سازمان تحت عنوان اولین خریدار خدمات درمانی و دومین ارائه‌دهنده خدمات درمانی در کشور به شمار رود.

کد خبر: 64585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =