پذیرش بیماران ۶ شهرستان در درمانگاه کهنوج

سرپرست درمانگاه تأمین‌اجتماعی کهنوج، جایگاه این مرکز درمانی را در منطقه جنوب استان کرمان بسیار برجسته بیان کرد؛ زیرا این مجموعه به عنوان تنها درمانگاه منطقه جنوب شهرستان کرمان فعالیت می‌کند و علاوه بر مردم کهنوج بسیاری از ساکنان شهرستان‌های اطراف که در مجموع ۶ شهرستان را شامل می‌شود از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.  

حسن منظری توکلی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز در شیفت صبح فعال است، افزود: فضای فیزیکی درمانگاه ۳ هزار متر مربع است و مراجعه کننده‌ها می‌توانند از خدمات ویزیت پزشکان عمومی، دندانپزشکی، مامایی، آزمایشگاه، تزریقات و داروخانه بهره‌مند شوند و واحدهای اداری و حسابداری نیز به عنوان واحدهای پشتیبانی کننده فعالیت دارند.

وی ادامه داد: این درمانگاه تنها مرکز ملکی تأمین‌اجتماعی در کهنوج است که خدمات آن ۶ شهرستان جنوبی استان شامل کهنوج، رودبار، قلعه‌گنج، منوجان، فاریاب و جازموریان را پوشش می‌دهد.

سرپرست درمانگاه تأمین‌اجتماعی کهنوج، بیان کرد: در نتیجه این مرکز چشم امید ساکنان منطقه جنوبی کرمان برای دسترسی به درمان تأمین‌اجتماعی است و میزان این استقبال به نحوی است که مساحت درمانگاه همواره مملو از مراجعه کننده است و از منظر آماری سالانه حدود ۳۵ هزار پذیرش در درمانگاه انجام می‌شود.

منظری توکلی با اشاره به وضعیت دسترسی بیماران به داروهای تجویزی، گفت: داروهای بیماران براساس تجویز پزشکان در داروخانه فراهم است و آن دسته از داروهایی نیز که با کمبود در سطح کشور مواجه هستیم، با پی‌گیری مدیریت درمان استان تا حد مناسبی تامین می‌شود و از طرفی دانشگاه علوم‌پزشکی استان نیز برای رفع کامل کمبود دارویی در تلاش است.

او تعداد نیروی انسانی شاغل در این درمانگاه را ۱۲ نفر برشمرد و افزود: از این تعداد، ۲ پزشک عمومی، یک دندانپزشک، یک مسئول آزمایشگاه و یک متصدی داروخانه با مرکز همکاری دارند.

سرپرست درمانگاه تأمین‌اجتماعی کهنوج، ادامه داد:‌ با توجه به حجم مراجعه کننده‌ها و تقاضای روزافزون بیماران از خدمات این مرکز، درحال حاضر نیازمند افزایش کادر درمان و جذب داروساز، دندانپزشک، پزشک متخصص، ماما، کارشناس آزمایشگاه و نیروی جایگزین بهیار هستیم.

منظری توکلی ارتقای خدمات درمانگاه، جذب پزشکان متخصص و رفع کمبودهای دارویی را از مهمترین برنامه‌های پیش‌روی این درمانگاه برشمرد.

کد خبر: 64615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =