بررسی و تحلیل عملیات طوفان الاقصی در سازمان تأمین‌اجتماعی

نشستی با موضوع بررسی و تحلیل عملیات طوفان الاقصی و دستاوردهای آن با سخنرانی «سعداله زارعی» استاد دانشگاه و کارشناس مسائل غرب آسیا در سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، زارعی در این نشست با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند "روز قدس فقط روز فلسطین نیست روز اسلام و همه کشورهای اسلامی است"، گفت: این عبارت یک عبارت تبلیغاتی نیست. با نگاه به به پروتکل‌ها و کتاب‌های منتشر شده توسط صهیونیست‌ها متوجه می‌شویم مسأله فقط تأسیس یک کشور به نام اسرائیل نیست بلکه موضوع انجام یک توطئه است و جبهه استکبار، اسرائیل را نقطه اتکای خود در غرب آسیا برای مهار اسلام می‌داند. حتی در جریان عملیات طوفان الاقصی، آمریکایی‌ها این شکست را شکست غرب نامیدند.

او افزود: برای تأسیس رژیم نامشروع اسرائیل تمام قواعد و اصول بین‌المللی، اخلاقی، حقوقی و انسانی را زیرپا گذاشتند. داعیه از نیل تا فرات هم که مطرح می‌کنند یک علامت و نشانه‌ای است که هدف سلطه جهانی و سلطه بر غرب آسیا است. این رژیم، دشمن میراث و تمدن بشری است. حضرت امام خمینی (ره) حتی در این زمینه هشدار دادند که اسرائیل یک خطر عظیم برای بشریت و به‌ویژه مسلمانان است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه جامعه اسرائیل از نظر نظامی و سیاسی دچار بحران و شکاف است، گفت: بیش از ۵۰ درصد ارتش اسرائیل درگیر کرانه باختری است درحالی‌که کرانه باختری فقط ۱۶ درصد مساحت فلسطین است. ۵ لشکر از نیروهای اسرائیلی درگیر پرونده غزه هستند و اسرائیلی‌ها می‌دانند این نهضت مقاومت، موقتی نیست و این آتش خاموش شدنی نیست و یک ارتش نمی‌تواند همیشه در حالت آماده‌باش باشد. ساکنین اسرائیل در حال ریزش است و آمریکایی‌ها احساس خطر کرده و در حال حاضر فرماندهی جنگ را خودشان برعهده گرفته‌اند.

وی با اشاره به این‌که توان آمریکایی‌ها محدود شده است، افزود: در جریان عملیات طوفان الاقصی، حماس یک عملیات را که از چند بُعد حیرت‌آور بود علیه اسرائیل انجام داد. غزه از سال ۲۰۰۹ در یک محاصره مطلق قرار دارد و تحت عملیات جاسوسی همه جانبه اسرائیلی است. با این شرایط، کار حماس فقط دفاع نبود بلکه یک هجوم پیروزمندانه بود که ظرف ۴ ساعت توانستند یک لشکر اسرائیل را کاملاً منهدم کنند و نزدیک به ۵۰۰۰ نفر تلفات انسانی در قالب کشته و زخمی به جبهه دشمن وارد کنند. اسرای زیادی هم از اسرائیلی‌ها گرفتند که غالب آنها نیروهای نظامی هستند.

زارعی طرح آمریکا و اسرائیلی‌ها برای منطقه غزه را خالی کردن این منطقه از سکنه عنوان کرد و تاکید کرد: سیاست کوچ دادن فلسطینیان یک سیاست شکست‌خورده است. غزه و حماس کلید مقاومت فلسطین است و مقاومت منطقه هم مبتنی بر فلسطین و قدس است. اگر مقاومت فلسطین دچار مشکل شود جبهه مقاومت در منطقه آسیب می‌بیند و وظیفه همه کشورهای اسلامی در این مقطع، حمایت از ملت فلسطین است.

نشست مذکور در حمایت از مقاومت مشروع مردم فلسطین در برابر جنایات رژیم اشغالگر صهیونیست و با هدف بررسی ابعاد تحولات اخیر در منطقه و به ابتکار معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور معاونان، مدیران، کارکنان ستاد مرکزی این سازمان، جمعی از مدیران و کارکنان ادارات تأمین اجتماعی در استان تهران و حضور وبیناری برخی کارکنان و مدیران استانی این سازمان برگزار شد.

کد خبر: 64682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =