بورس رمق بالا رفتن ندارد

روز چهارشنبه «۲۶ مهرماه» شاخص کل بورس با افت بیش از ۷ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۳ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در پنجمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با افت ۷ هزار واحدی در مرز کانال دو میلیون و ۲۳ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با نزول ۷.۶۹۸ واحدی در محدوده ۶۸۶.۶۸۲ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۹.۶ میلیارد ورقه سهم طی ۳۰۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۹ هزار میلیارد تومان داد و ستد قرار شد و نمادهای ایران‌ خودرو، مخابرات ایران،سایپا،پتروشیمی پارس، ذوب آهن اصفهان و پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر منفی و نمادهای بانک ملت، صنعتی و معدنی چادر ملو و سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معلاملات امروز با افزایش ۲۶۰ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز، ۴.۷ میلیارد ورقه سهم طی ۱۷۱ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۱۰ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پتروشیمی مارون، ایران خودرو دیزل، پلیمر آریا ساسول، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، بانک دی و بهمن دیزل بیشترین تاثیر منفی و مدیریت انرژی امید تابان هور، تامین سرمایه دماوند و پویا زرکان آق دره بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

بورس همچنان در بحران

این درحالیست که با رشدی ۵۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۷ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۷۱۱ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۷۵ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

فروشندگان امروز چندان قوی نبودند و بازارساز و خریداران نگذاشتند وضعیت سهام بازار زیاد بحرانی شود که این مسئله نشانه خوبی است از حضور فعال بازارساز روی تابلوهای معاملاتی، ولی همچنان نمی‌توان انتظار خاصی از بازار داشت چراکه تا ایجاد اعتماد دوباره به بورس و رفع ریسک‌های سیستماتیک، بسیاری از فعالان و اهالی بازار سهام صرفا تماشاچی هستند.

امروز همچنین ۸ محصول جدید ایران خودرو قیمت‌گذاری شد که رشد قیمتی قابل توجهی داشته‌اند، بر این اساس، نرخ‌ها در کارخانه درحال نزدیک شدن قیمت‌ها به حاشیه بازار است که این موضوع می‌تواند یک بنیاد مثبت برای خودروسازها به حساب آید که شاید در میان مدت این مسئله بتواند آن‌ها را از زیاندهی خارج کند، حال باید دید با ادامه روند، فعلی بورس چه سمت و سویی پیدا خواهد کرد؟

کد خبر: 64772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =