برنامه‌ریزی و پشتکار نقطه قوت رسیدن به اهداف

کیارش صانعی، فرزند پروانه صفاخواه، مامای بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهید دکتر فیاض‌بخش، موفق به کسب رتبه ۳۰ کشوری کنکور سراسری در رشته ریاضی و فیزیک و رتبه ۲۰ منطقه یک استان تهران شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، کیارش صانعی که متولد سال ۱۳۸۳ است، موفقیت خود را مرهون الطاف الهی، حمایت والدین و تلاش و کوشش خود می‌داند و برنامه‌ریزی و داشتن پشتکار را نقطه قوت رسیدن به اهداف توصیف می‌کند.

او در دوره دبیرستان در رشته تحصیلی ریاضی‌فیزیک مشغول به تحصیل بود و پس از اخذ دیپلم در خرداد امسال در کنکور سراسری تیرماه در رشته مذکور شرکت کرد و موفق به کسب رتبه ۳۰ کشوری شد و اکنون در رشته مهندسی کامپیوتر مشغول به تحصیل است.

صانعی که در حین تحصیل، خود را برای آزمون کنکور آماده کرده است، می‌گوید: «با توجه به اینکه در دبیرستان علامه حلی یک تهران (وابسته به سازمان استعدادهای درخشان) درس می‌خواندم، نیازی به شرکت در کلاس‌های کنکور نداشتم و به آموزش‌های مدرسه اکتفا کردم. در بین سه درس ریاضیات، فیزیک و شیمی به عنوان دروس ارائه شده در کنکور، کمی در درس شیمی ضعیف بودم و بیشترین تلاشم برای یادگیری این درس معطوف شد.»

از وضعیت تحصیلی او در دوره دبیرستان می‌پرسیم؛ پاسخ می‌دهد: «جزو دانش‌آموزان درسخوان بودم؛ اما همیشه یک روند سینوسی در موفقیت تحصیلی وجود دارد و بعضا موقعیت‌ها، بالا و پایین می‌رود. اما در مجموع می‌توانم بگویم به عنوان یک دانش‌آموز درسخوان شناخته می‌شدم.»

بیشترین انگیزه صانعی برای شرکت در کنکور، علاقه‌اش به ادامه تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر بود: «در کنار علاقه، کسب رتبه خوب در کنکور را نیز به عنوان یک هدف تعقیب می‌کردم و علاوه بر آن انجام مشاوره تحصیلی و تحقیق از افرادی که در رشته مهندسی کامپیوتر مشغول به فعالیت و تحصیلات تکمیلی هستند، مرا در ادامه راهم در این رشته مصمم کرد.»

پدر کیارش، حسین صانعی حسابدار است و این رتبه‌آور کنکور موفقیت خویش را مرهون الطاف الهی و حمایت والدین خویش می‌داند، می‌گوید: «پدر و مادرم بیشترین فضا را برایم فراهم کردند؛ چه از نظر ایجاد محیط مناسب برای درس خواندن، چه انتخاب مدرسه مناسب و نیز فراهم کردن امکانات تحصیلی مانند کتاب‌های مورد نیاز و می‌توانم بگویم در همه مراحل و سختی کار همواره پشتیبان من بودند و به ویژه در مقطع سال آخر که برای ورود به کنکور بسیار تعیین کننده است، مرا حمایت کردند.»

صانعی، موفقیت را به معنای تاثیرگذاری بر جامعه توصیف می‌کند؛ آنگونه که جامعه از تلاش افراد منتفع شود و نام آن‌ها جاودان بماند.

او به دانش‌آموزان برای موفقیت در کنکور توصیه می‌کند: «دانش‌آموزان باید بیش از اینکه درگیر حواشی کنکور شوند، به هدف خود بیاندیشند. حاشیه در فضای کنکور زیاد است. بعضا در قوانین کنکور تغییراتی ایجاد می‌شود و برای مثال بحث اینکه معدل نهایی در کنکور تاثیر داده شود، به‌وجود می‌آید. اما به نظر من دانش‌آموزان نباید درگیر حواشی شوند و مسیرشان را با جدیت دنبال کنند.»

صانعی آینده شغلی رشته‌های تخصصی را امیدوار کننده توصیف می‌کند: «اگر بازار کار به‌واسطه هوش مصنوعی که جایگزین برخی از مشاغل می‌شود، تغییر نکند، آینده نسبتا خوبی پیش رو داریم.»

او ضمن اینکه مهربانی را حتی با یک لبخند، رمز تعامل افراد جامعه می‌داند، از تمامی آن‌هایی که او را برای کسب این موفقیت همراهی کرده‌اند، تشکر می‌کند: «از معلمان مدرسه، کادر آموزشی و والدینم که مرا برای رسیدن به هدفم یاری کردند، سپاسگزارم.»

کد خبر: 64802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =