ظرفیت‌های سلامت قم نیازمند توسعه است

ابوالقاسم مقیمی" معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم در آیین گشایش همایش سراسری مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی، قم را استانی متفاوت از سایر شهرها و استان‌های کشور خواند و افزود: قم، بیشترین تراکم جمعیتی کشور را بعد از تهران دارا است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مقیمی در ادامه این همایش با بیان اینکه بیشترین تعداد ملیت‌های مختلف در قم است و این استان در زیارت و گردشگری و همچنین گردشگری سلامت، بعد از تهران و مشهد بیشترین سهم را دارد، افزود:این استان، در حوزه کارگری بیشترین حجم مهاجرت کارگری را دارد که این مهاجرت انبوه، با ناهمگونی جمعیت، از جهاتی آسیب‌ها و از جهاتی برکاتی برای استان به همراه داشته است.
معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم افزود: خیرین خوشبختانه بیشترین حجم مشارکت را در دستگاه‌های مختلف قم دارند از جمله خیرین سلامت، از قم و خارج استان در زمینه ساخت و تجهیز مراکز درمانی استان فعال هستند.
مقیمی ادامه داد: بیمارستان امام رضا (ع) تنها بیمارستان تأمین‌اجتماعی استان است که با ۱۲۵ تخت فعال، روزانه بیش از هزار نفر را پذیرش می‌کند. سالانه ۲۵۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان انجام می‌شود که کمترین تلفات جانی را دارد. مجروحان تصادفات جاده‌ای استان عمدتاً به بیمارستان امام رضا (ع) منتقل می‌شود که خدمات بسیار مطلوبی دریافت می‌کنند. بیمارستان امام رضا (ع) در کنار شهرک پردیسان ساخته شده که این شهرک خود به تنهایی ۳۵۰ هزار نفر ساکن دارد و بیمارستان به این ساکنان خدمات ارائه می‌کند.
وی با اشاره به محدودیت‌های زیرساخت‌های خدمات درمانی استان گفت: تخت‌های بیمارستانی این استان با جمعیت استان متناسب نیست و مراکز درمانی استان در زمینه دستگاه‌ها و تجهیزات درمانی کاستی‌های زیادی دارند. در این خصوص دانشگاه آزاد استان به منظور توسعه بیمارستان امام رضا (ع) و تربیت پزشکان بومی، به دنبال عقد قرارداد با تأمین‌اجتماعی است.
معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم افزود: استان قم ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری اقتصادی به‌ویژه در حوزه پذیرایی از زوار و مسافران دارد و این فرصت برای تامین‌اجتماعی فراهم است. همچنین جای صنایع بزرگ در استان قم خالی است و تامین‌اجتماعی می‌تواند با توجه به مسئولیت اجتماعی و همچنین برای انتفاع در حوزه‌ اقتصادی به این حوزه‌ها ورود کنند.

کد خبر: 64905

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =