سر ریز شدن پول بورس‌بازان به بازارهای طلا و دلار

روز چهارشنبه «سوم آبان ماه» شاخص کل بورس با رشد بیش از  هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در پنجمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با صعودی ۱.۷۳۴ هزار واحدی در مرز کانال دو میلیون واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۵۸۲ واحدی در محدوده ۶۷۶.۷۲۷ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۶.۶ میلیارد ورقه سهم طی ۲۸۳ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۴.۴ هزار میلیارد تومان داد وستد قرار شد و نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی بوعلی، توسعه معادن فلزات، پالایش نفت اصفهان، صنایع ملی‌مس و پتروشیمی خلیج‌فارس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای کشتیرانی جمهوری اسلامی، پتروشیمی پارس و توسعه و عمران فارس بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معلاملات امروز با صعود ۶ واحدی در محدوده ۲۴ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز، ۵.۸ میلیارد ورقه سهم طی ۱۵۷ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۸.۲ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای سیمان ساوه، پتروشیمی تندگویان، سپیدار سیستم آسیا و نیان الکترونیک یشترین تاثیر مثبت و نمادهای بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

رکورد بورس جدی تر از گذشته است

این درحالیست که با افت ۸۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۲۷۲ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا ۴۳۳ میلیارد تومان پول حقیقی وارد صندوق‌های درآمد ثابت ثبت شده است.

از سویی افت ارزش معاملات در آخرین روز کاری هفته امری معمول است، ولی نه در حد ۲۰ درصد، بعد از دو روز منفی بودن بورس، مثبت‌های امروز بسیار کم رمق‌تر از انتظارات بود و به نظر رکود در بازار سهام بسیار جدی‌تر از دفعات قبل است، به طوریکه ارزش معاملات امروز یکی از کمترین ارزش معاملات بازار سهام از ابتدای امسال بوده است. به نظر می‌رسد با ادامه روند فعلی خروچ پول از بورس شدت بگیرد و به نوعی شاهد خروج سرمایه‌گذاران از بورس و ورود آن‌ها به بازارهای موازی باشیم، کما اینکه در حال حاضر این قضیه در حال وقوع است، اما بر شدت آن با ادامه روند فعلی افزوده خواهد شد.

کد خبر: 64919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =