پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان و عشایر خراسان شمالی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از پرداخت بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی با هدف ایجاد شغل برای ۲۵۰ نفر از روستاییان و عشایر استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی اسلام خواه با بیان این مطلب گفت: در راستای اجرای سیاست‌های وزارت متبوع در توسعه اشتغال روستایی و عشایری و مهاجرت معکوس از شهر به روستا، طی امسال ۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی به متقاضیان روستایی و عشایری خراسان شمالی در راستای حمایت از بخش کشاورزی و دامپروری پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه اشتغال روستایی در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، صنعت و خدمات توانسته سهم بالایی در ایجاد اشتغال داشته باشد، بیان کرد: با وجود حمایت‌های دولت از اشتغال روستایی و مناطق کم‌برخوردار، امروزه می‌توان شاهد ایجاد اشتغال‌های پایدار در این بخش‌ها و افزایش فعالیت‌های اقتصادی و توسعه کسب و کار بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش‌های اقتصادی مختلف، بیان کرد: ایجاد اشتغال هنوز هم نیازمند تسهیلات ارزان‌قیمت برای روستاییان و عشایر خواهد بود.

اسلام خواه همچنین به آمار اشتغال ایجاد شده در استان براساس آمار سامانه رصد اشاره کرد و گفت: تعهد استان برای ایجاد اشتغال طی امسال، ۱۳ هزار و ۵۱۵ نفر است که تاکنون هفت هزار و ۷۰۸ فرصت شغلی ایجاد شده در سامانه رصد به ثبت رسیده که نشان از انجام ۵۷ درصد تعهد استان است.

کد خبر: 65147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =