افتتاح کافه کارآفرینی نهال شهرستان نیشابور

کافه کارآفرینی نهال نیشابور با حضور نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس، مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی و مدیر کارآفرینی و اشتغال این اداره کل افتتاح شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، محمد امین بابایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، در این مراسم ضمن تبریک پیشاپیش هفته جهانی کارآفرینی گفت: شرایط بازار کار امروزه نسبت به گذشته تغییرات فراوانی پیدا کرده و همه ما باید با استفاده از ظرفیت کارآفرینان و فعالان اقتصادی،نگاهمان را به فرصت‌های شغلی جدید تغییر داده و تمرکز بیشتری به مباحث کارآفرینی در سطح استان داشته باشیم.

وی در ادامه به خلاء فرهنگ کار و نبود مهارت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یکی از برنامه‌ها و موضوعاتی که در این اداره کل با جدیت پیگیری می‌شود بحث اتصال بین کارآفرینان و صاحبان ایده با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و افراد جویای کار است که این مهم را در نخستین رویداد هفته جهانی کارآفرینی با عنوان "بورس اشتغال و کسب و کار" و با کمک تمامی برندهای مطرح استان و با رویکرد ارتباط بیشتر بین کارجویان با واحدهای تولیدی و صنعتی و معرفی فرصت‌های شغلی پیگیری و اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در این مراسم همچنین به راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل اشاره کرد و افزود: این سامانه مزایای گوناگونی را هم برای کارجویان و هم برای کارفرمایان ایجاد می‌کند و موجبات کاهش هزینه‌های جستجوی شغلی، بهبود عملکرد دفاتر کاریابی و ارتباط بین کارجویان و کارفرمایان را فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه در استان به دنبال تسریع و تسهیل فرایند های مرتبط با کارآفرینی هستیم گفت: هم اکنون فضای همکاری و مشارکت خوبی در استان فراهم آمده است و ما نیز تلاش خواهیم کرد تا مسیر کارآفرینی را بیش از گذشته در سطح استان هموار کنیم.

این کافه با هدف ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی، ارائه مشاوره‌های تخصصی کارآفرینی، شغلی و ... در شهرستان نیشابور افتتاح و ایجاد شده است و در تلاش است با بحث و تبادل‌ نظر راهکارهای جدیدی را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی ارائه دهد.

کد خبر: 65170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =