افزون بر ۲ میلیون و ۷۱۲ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

جدیدترین داده‌های آماری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در تیرماه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که اکنون ۲ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۲۹ نفر تحت پوشش این صندوق قرار دارند که تعداد بیمه‌شدگان فعال و غیرفعال صندوق به رقم ۲ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۱۲۰ نفر می‌رسد.

به گزارش آتیه آنلاین، با توجه به این آمارهای جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، تعداد بیمه‌شدگان فعال و مستمری‌بگیران به رقم یک میلیون و ۸۵۰ هزار و ۸۴۹ نفر می‌رسند. از میان کل اعضای تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ۲ میلیون و ۳۹ هزار و ۲۵۶ نفر مرد و ۶۷۲ هزار و ۷۷۳ نفر زن هستند.

همچنین از میان بیمه‌شدگان فعال، غیرفعال متصل و غیرفعال منفصل آمار بانوان و مردان تفکیک شده است به طوری که در بیمه‌شدگان فعال با جامعه آماری یک میلیون و ۶۶۷ هزار و ۹۴۰ نفر، یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۴۵۴ نفر مرد و ۴۱۹ هزار و ۴۸۶ نفر زن محسوب می‌شوند.

در بخش بیمه‌شدگان غیرفعال متصل نیز با جامعه آماری ۲۷۵ هزار و ۲۱۵ نفر نیز ۱۵۲ هزار و ۱۲۸ نفر مرد و ۱۲۳ هزار و ۸۷ نفر زن هستند و در میان بیمه‌شدگان غیرفعال منفصل نیز با آمار ۵۸۵ هزار و ۹۶۵ نفر نیز ۴۶۳ هزار و ۸۶ نفر را مردان و ۱۲۲ هزار و ۸۷۹ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

تعداد احکام مستمری در صندوق افزون بر ۱۸۲ هزار نفر

داده‌های آماری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نشانگر وجود ۱۸۲ هزار و ۹۰۹ هزار نفر به عنوان مستمری‌بگیر در بخش بازنشستگی پیش از موعد، ازکارافتادگی کلی، بازماندگان و سالمندی است.

در بخش بازنشستگی پیش از موعد ۴۷ هزار و ۶۲۲ نفر، ازکارافتادگی کلی ۱۰ هزار و ۳۸۶ نفر، بازماندگان ۸۹ هزار و ۱۸۷ نفر و پیری یا سالمندی نیز ۳۵ هزار و ۷۱۴ نفر از خدمات این صندوق بهره‌مند هستند.

از مجموع ۱۸۲ هزار و ۹۰۹ نفر افراد تحت پوشش در بخش مستمری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ۱۷۵ هزار و ۵۸۸ نفر آنان را مردان و هفت هزار و ۳۲۱ نفر زنان تشکیل می‌دهند.

میانگین سن بیمه‌پردازان جدید ۳۶.۲ سال

طبق ارزیابی‌های جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اکنون میانگین سن بیمه‌پردازان جدید ۳۶.۲ سال محاسبه شده است که این عدد نسبت به مدت مشابه آن تا حدودی با روند افزایشی روبه‌رو بوده است.

در مجموع میانگین سن فعلی اعضای صندوق بیمه اجتماعی ۴۷.۸ سال در تیرماه سال جاری به ثبت رسیده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۴۸.۳ سال بوده و این موضوع نشانگر جوان‌تر شدن اعضای این صندوق است. اکنون این صندوق با ضریب پشتیبانی حدود ۱۰ یکی از جوان‌ترین صندوق‌ها در کشور به شمار می‌رود.

براساس این داده‌های آماری اکنون بیشترین اعضای تحت پوشش این صندوق در استان آذربایجان شرقی با ۱۹۶ هزار و ۶۸۷ نفر، خراسان رضوی با ۱۴۴ هزار و ۶۱۷ نفر و استان فارس با ۱۳۴ هزا ر و ۵۵۸ نفر است اما کمترین اعضای این صندوق در استان‌های قم با هشت هزار ۶۴۵ نفر، البرز با ۱۰ هزار و ۱۰۹ نفر و بوشهر با ۱۳ هزار و ۲۶۵ نفر حضور دارند.

افزون بر ۲ میلیون و ۷۱۲ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

نوع بیمه اعضای فعال در صندوق بیمه اجتماعی

ارزیابی‌های جدید از آمارهای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نشان می‌دهد که در مجموع یک میلیون و ۸۵۰ هزار و ۸۴۹ نفر اعضای فعال این صندوق، این افراد در گروه‌های مختلف تحت عنوان ساکنان روستاها، مناطق عشایری، کشاورزان غیرساکن روستا، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافربری، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان دامپزشکی، شاغلان فصلی، کمیته امداد و سازمان بهزیستی از خدمات بیمه‌ای و بازنشستگی صندوق بهره‌مند هستند.

بیشترین افراد بیمه شده در گروه رانندگان حمل بار و مسافربری با جامعه آماری ۱۶۴ هزار و ۹۸۸ نفر و کمترین آنها در گروه سازمان دامپزشکی با ۱۹۱ نفر بیمه شده ردر این صندوق به حساب می‌آیند.

دولت حامی اصلی کشاورزان، روستاییان و عشایر

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان یکی از ۱۸ صندوق بیمه‌گر در کشور به شمار می‌رود که دولت کارفرمای افراد تحت پوشش این صندوق حدود ۷۰ درصد سهم حق بیمه افراد بیمه‌شده این صندوق را پرداخت می‌کند و بیمه‌شدگان نیز حدود یک سوم سهم حق بیمه را پرداخت می‌کنند.

یکی از مزایای مهم در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان انتقال سوابق بیمه‌ای بیمه‌شدگان این نهاد با دیگر سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه‌گر است، البته مهمترین مزیت این نوع بیمه به صرفه اقتصادی بودن نوع بیمه به دلیل حمایت دولت از جامعه کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

صندوق بیمه اجتماعی نیز به واسطه حمایت‌های دولت از جامعه هدف خدماتی همچون پرداخت مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگی را به افراد تحت پوشش ارائه می‌دهد.

افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان شرایطی را برای بیمه‌شدن در این صندوق باید داشته باشند که از جمله آن می‌توان به داشتن حداقل ۱۸ سال سن و حداکثر ۵۰ سال سن، سکونت در مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، اشتغال در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی، مشاغل زنبورداری، بافندگی، قالیبافی، فرشبافی، گلیم و جاجیم بافی، رانندگان حمل بار و مسافران بین شهری، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و نظام دامپزشکی اشاره کرد.

برای عضویت بیمه‌شدگان در این صندوق بیمه‌گر افراد مشمول باید به یک هزار و ۸۰۰ کارگزاری معتبر در سراسر کشور مراجعه کرده و نسبت به عضویت در این صندوق اقدام کنند.

کد خبر: 65213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =