داروخانه‌های طرف قرارداد اطلاعات حساب بانکی خود را تکمیل کنند

در پی تغییر سازوکار سهم پرداخت یارانه دارو در طرح دارویار، معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد داروخانه‌ها برای تکمیل اطلاعات خویش از جمله حساب بانکی و شماره شبا هرچه سریع‌تر به مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها مراجعه کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مهدی اسلامی افزود: مطابق فرایند جدید و براساس هماهنگی صورت‌گرفته با سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، باید مبلغی در حدود ۳ هزار میلیارد تومان بابت مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد سازمان تأمین‌اجتماعی از محل طرح دارویار به طور مستقیم توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به حساب این داروخانه‌ها واریز می‌شد که بخش اعظم آن با رقمی بالغ بر ٢۵۵٠ میلیارد تومان واریز شده است.

وی در خصوص الزامات قانونی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای انجام این پرداخت گفت: بخش باقی‌مانده این مطالبات، به سبب کامل نبودن اطلاعات برخی داروخانه‌های طرف قرارداد هنوز واریز نشده که از داروخانه‌ها خواسته‌ایم برای تکمیل اطلاعات ازجمله اطلاعات حساب بانکی داروخانه‌ها شامل شماره حساب بانکی و شماره شبا که باید با اطلاعات مالک پروانه داروخانه و شناسه ملی مطابقت داشته باشد، هرچه سریع‌تر به مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها مراجعه کنند.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: قسمتی از مطالبات این داروخانه‌ها مربوط به مطالبات یک تا دو ماه از محل سهم دارویی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز به زودی به حساب آنها واریز خواهد شد.

براساس این گزارش، پیش از این و در اجرای طرح دارویار، یارانه دارو از طریق سازمان‌های بیمه‌گر و پس از تأمین اعتبار و پرداخت تعهدات سازمان برنامه و بودجه و بر مبنای عملکرد داروخانه‌ها در اجرای این طرح، به حساب داروخانه‌های طرف قرارداد بیمه‌ها واریز می‌شد.

به‌موجب تصمیم جدید سازمان برنامه و بودجه، مقرر شده است تا از این پس یارانه دارو به‌طور مستقیم از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به حساب داروخانه‌ها واریز شود.

در اجرای توافق بیمه‌های پایه و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و حسب الزام قانونی سازمان هدفمندسازی، برای پرداخت یارانه دارو به داروخانه‌ها، ضروری است اطلاعات حساب بانکی داروخانه‌ها شامل شماره حساب بانکی، و شماره شبا با اطلاعات مالک پروانه داروخانه و شناسه ملی مطابقت داشته باشد.

کد خبر: 65314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =