رشد ۲۰ درصدی متقاضیان آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در خراسان رضوی

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی از رشد ۲۰ درصدی متقاضیان آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای استان طی ۷ ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، امیر دائی صراف درباره میزان آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در خراسان رضوی طی سال جاری بیان کرد: در ۷ ماه نخست سال‌جاری ۴۰ هزار و ۳۴۰ نفر متقاضی مهارت، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را در بخش دولتی فرا گرفتند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳۲ هزار و ۴۸۷ نفر بوده و این ارقام نشان‌دهنده رشد ۲۰ درصدی متقاضیان آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته است‌.

وی افزود: از این تعداد یک هزار و ۲۹۹ نفر از زندان مشهد، ۴۶۱ نفر از ساکنان سکونت‌گاه‌های غیر رسمی مشهد، ۷۹۲ نفر از ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان و سه هزار و ۱۴۴ نفر از زندان‌های استان بوده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۶ مرکز آموزش مهارتی جوارکارگاهی در استان تاسیس شده است گفت: متقاضیان در این کارگاه‌ها آموزش‌های لازم را می‌بینند. با توجه به استقلال این مرکز در حوزه برنامه‌ریزی و اجرایی دوره‌های مورد نیاز، بنگاه‌های اقتصادی نسبت به ارتقاء مهارت و بروز نمودن توان فنی نیروهای شاغل در این بنگاه‌ها اقدام کنند.

دائی صراف بیان کرد: ۴۵ مرکز دولتی، دو هزار و ۴۷۳ آموزشگاه آزاد و ۱۲ ندامتگاه در زمینه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

کد خبر: 65466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =