هزینه ۱۲۰ میلیارد تومانی تامین‌اجتماعی استان اصفهان برای ارائه خدمات به بیماران

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان اصفهان از هزینه ۱۲۰ میلیارد تومانی تامین‌اجتماعی استان برای ارائه خدمات به بیماران خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان اصفهان، محمد رجالی ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی دیابت و تقدیر از زحمات کارکنان مرکز دیابت شهید شعبانی گفت: سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار مراجعه سرپایی پذیرش و خدمات به بیماران در بخش درمان مستقیم ارائه شده است که نسبت به سال ۱۴۰۰ یک رشد ۱۴ درصدی داشته و ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به انجام بیش از ۱۰ میلیون ویزیت در مراکز درمانی و بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی استان بیان کرد: ویزیت بیماران در استان ۱۸ درصد افزایش داشته است.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان اصفهان گفت: در بیمارستان شریعتی در ۱۸ ماه گذشته عمل جراحی از ۳۸ هزار عمل به ۵۰ هزار عمل افزایش داشته است که حاکی از رشد ۲۸ درصدی عملکرد عمل جراحی بوده است.

وی با اشاره به جمعیت سه هزار و ۷۰۰ نفر بیمه‌شده و ظرفیت بالا در استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۵۰ هزار پرونده بیماری‌های مزمن درمدیریت درمان سازمان تامین‌اجتماعی استان تشکیل شده است که اغلب شامل بیمه‌شدگان مبتلا به دیابت است. با داشتن برنامه‌های مدون می‌توان علاوه بر مراقبت و درمان آنها در حوزه پیشگیری نیز خدمت‌رسانی کنیم.

کیفیت درمان مراکز درمانی را افزایش دهیم

مصلحی، معاون خدمات درمانی هم در این دیدار ضمن تقدیر از زحمات همکاران در مرکز درمانی شهید شعبانی گفت: باید در بحث بیماری‌های مزمن مثل فشار خون و دیابت و حتی پوکی استخوان کیفیت درمان را در مراکز درمانی افزایش دهیم تا بتوانیم از بستری بیماران در بیمارستان‌ها جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به افزایش اعمال جراحی در بیمارستان‌ها افزود: در بیمارستان شریعتی در یکی دوماه گذشته پنج عمل جراحی تومور مغزی با کیفیت بالا انجام شده و همچنین جراحی قلب و جراحی اطفال هم در حال انجام و گسترش است.

معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی گفت: ما باید در تمام ۳۱ مرکز درمانی استان با بالا بردن کیفیت مراقبت از بیماران نه تنها در بیماری دیابت بلکه در سایر بیماری‌ها از جمله مبتلایان به پوکی استخوان، سطح سلامت بیمه‌شدگان را بالا ببریم.

به مناسبت ۲۳ ابان روز جهانی دیابت در مرکز دیابت شهید شعبانی خدماتی از جمله مشاوره‌های چهره به چهره به بیماران و خانواده آنها، مدیریت کنترل دیابت، تغذیه و کنترل وزن، مشاوره زخم دیابت و پیشگیری از آن، غربالگری فشارخون و قند خون و پاسخگویی به سوالات بیماران مربوط به آزمایش و داروهای دیابت انجام شد.

کد خبر: 65515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =