برپایی میز خدمت، بازدید و افتتاح طرح‌های مختلف  

«سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت به چهارمحال و بختیاری، چهارشنبه بیست و چهارم آبان با هدف افتتاح طرح‌های مختلف، برپایی میز خدمت، ارتباط مستقیم با مدیران و گروه‌های مختلف مردمی و بازدید از روند اجرایی طرح‌ها و ارائه خدمات وارد این استان شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در ادامه سفر استانی هیأت دولت به استان چهارمحال و بختیاری، جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت کار با حضور وزیر کار در چهار محال و بختیاری برگزار شد.

مدیران دستگاه‌ها و مجموعه‌های تابعه این وزارتخانه در این جلسه، گزارش حوزه فعالیت خود را به وزیر کار ارائه دادند. همچنین مسائل و درخواست‌های دستگاه‌های تابعه توسط مرتضوی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

برپایی میز خدمت وزارت کار در چهارمحال و بختیاری

میز ارتباطات مردمی نمایندگان تام‌الاختیار وزیر کار همزمان با دور دوم سفر ریاست‌جمهوری و هیأت دولت به استان چهارمحال و بختیاری در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرکرد برپا شد.

همزمان با این سفر، میز ارتباطات مردمی وزارت کار با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع، رئیس مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی و نمایندگان مرکز بازرسی، معاونت‌های اشتغال، رفاه و امور اقتصادی، تعاون، روابط کار، سازمان بهزیستی، تأمین اجتماعی، بانک‌ها و صندوق‌های تابعه وزارت کار در شهرکرد برپا شد. نمایندگان این وزارتخانه در میز ارتباطات مردمی استان چهارمحال و بختیاری روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته پاسخگوی درخواست‌ها و مطالبات مردمی بودند.

پاسخگویی وزیر کار به درخواست‌های مردمی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سفر استانی به چهارمحال و بختیاری در میز ارتباطات مردمی مستقر در شهرکرد حضور یافت.

مرتضوی به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور در میز ارتباطات مردمی وزارت کارحضور داشت. وزیر کار در دیدارهای خود به درخواست‌ها و مطالبات مردمی به صورت مستقیم و بی‌واسطه پاسخ داد و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرد.

برپایی میز خدمت، بازدید و افتتاح طرح‌های مختلف  

افتتاح سردخانه بام ایران

در ادامه سفر وزیر کار به استان چهارمحال و بختیاری، مجموعه سردخانه تعاونی بام ایران روز ۲۵ آبان با حضور مرتضوی افتتاح شد. این مجموعه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اعطای ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون برای ۹۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است. سردخانه بام ایران در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع ظرفیت ۳۴ هزار تن محصول را دارد.

کارخانه مصنوعات چوبی جونقان افتتاح شد

همچنین کارخانه مصنوعات چوبی شهر جونقان روز پنج‌شنبه ۲۵ آبان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

در این راستا مرتضوی در سفر به شهرستان فارسان به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور در آئین افتتاحیه کارخانه مصنوعات چوبی و ام دی اف شهر جونقان (فرا چوب کسری) حضور یافت. این مجموعه در قالب تفاهم‌نامه وزارت کار و صندوق کارآفرینی امید به همت بخش خصوصی منجر به اشتغال مستقیم برای ۳۰ نفر شده است.

احداث پالایشگاه ۵۰ هزار بشکه‌ای و پتروشیمی چهارمحال و بختیاری

وزیر کار همچنین پنج‌شنبه هفته گذشته با اشاره به مصوبات دولت برای توسعه اشتغال در چهارمحال و بختیاری از احداث پالایشگاه ۵۰ هزار بشکه‌ای و پتروشیمی استان خبر داد.

مرتضوی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری با حضور آیت‌الله رئیسی با تأکید بر نگاه ویژه دولت مردمی به توسعه استان‌های کم برخوردار در دو سال گذشته، گفت: با تحقق برنامه‌ها و هدف‌گذاریهای دولت در حوزه اشتغال، نرخ بیکاری به کانال ۷ درصد رسید.

وی افزود: امروزه به برکت نظام اسلامی محرومیت از چهره چهارمحال و بختیاری رنگ باخته و شاهد اجرای طرح‌ها و برنامه‌های تحول آفرین در استان هستیم.

وزیر کار با اشاره به گزارش مقامات استانی، تأکید کرد: رتبه بیکاری در استان چهارمحال و بختیاری از ۲۹ کشوری به ۱۵ کاهش یافته است.

مرتضوی ادامه داد: پالایشگاه ۵۰ هزار بشکه‌ای و یک‌واحد پتروشیمی در چهارمحال و بختیاری احداث می‌شود.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و توافق‌نامه‌های مبادله شده در مجموع ۳۱۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه کشت و صنعت و دامپروری چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاری می‌شود.

کلنگ زنی دامداری ۳ هزار رأسی مولد کوهرنگ

دامداری ۳۰۰۰ رأس مولد شهرستان کوهرنگ با تأمین اعتبار شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نیز ۲۶ آبان در سفر وزیر کار به چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی شد.

مرتضوی در این سفر پس از دیدار با خانواده شهید نصیری در روستای نصیرآباد، با همراهی جمعی از مدیران استان چهارمحال و بختیاری دامداری ۳ هزار رأسی مولد کوهرنگ را کلنگ‌زنی کرد. این مجموعه با تأمین اعتبار و حمایت هلدینگ صنایع عمومی تأمین زیرنظر شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

با کلنگ‌زنی این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۳۰ نفر، سالانه ۱۵۰۰ رأس گوساله نر جهت کشتار و ۴۰ هزار تُن شیر خام تولید می‌شود. استفاده بهینه از اراضی منطقه از طریق مدیریت علمی و کشت علوفه و توسعه صنایع تبدیلی وابسته از اهداف ساخت این مجتمع دامداری است.

دیدار وزیر کار با خانواده شهید «محمدرضا نصیری»

وزیر کار در ادامه سفر به استان چهارمحال و بختیاری به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور با حضور در روستای نصیرآباد شهرستان کوهرنگ با خانواده شهید محمدرضا نصیری دیدار کرد. مرتضوی در این دیدار از صبر و فداکاری خانواده این شهید والامقام تجلیل و قدردانی کرد.

کد خبر: 65608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =