ظرفیت احداث ۷۵ هزار واحد مسکونی در تعاونی‌های مسکن جهش کارگری

«صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل ۲۹۳ تعاونی مسکن جهش کارگری در ۲۵ استان کشور با ظرفیت احداث بیش از ۷۵ هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: قرارگاه ویژه مسکن کارگران با هدف تأمین زمین و کاهش هزینه‌های تمام‌شده ذیل شورای سیاست‌گذاری مسکن وزارت تعاون راه‌اندازی و تشکیل می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر کار در سیصدوبیست‌ویکمین نشست شورای عالی کار بر عزم جدی وزارت کار برای حل مسئله مسکن کارگران تأکید کرد و افزود: بررسی روش‌های کاهش هزینه تمام‌شده ساخت واحد مسکونی برای تعاونی‌های مسکن کارگران در دستور کار وزارت کار است.

مسکن ۷۰ درصد سبد معیشت کارگران است

«علی‌حسین رعیتی‌فرد» معاون روابط کار و دبیر شورای عالی کار در ادامه این نشست، مسکن را ۷۰ درصد سبد معیشت کارگران دانست و اضافه کرد: براساس قانون ملی مسکن و تفاهم‌نامه مشترک وزارتخانه‌های تعاون و مسکن برای رفع دغدعه مسکن کارگران اقدامات مهمی در حال برنامه‌ریزی است.

تأمین زمین، مسأله اصلی مسکن کارگری

«مهدی مسکنی» معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در ادامه این نشست، مسأله اصلی مسکن کارگری در کشور را تأمین زمین عنوان کرد و افزود: بر همین اساس تفاهم‌نامه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بین وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه و اجتماعی و راه و شهرسازی در مهرماه ۱۴۰۰ امضا شد.

وی افزود: در ادامه مسیر، اساسنامه تعاونی‌های مسکن جهش کارگری در شهریورماه ۱۴۰۱ و دستورالعمل نحوه تشکیل این تعاونی‌ها آبان‌ماه سال گذشته تهیه و ابلاغ شد. بند (ب) ماده ۱۲ اساسنامه تعاونی مسکن جهش کارگری اشاره کامل به شرایط اختصاصی تعاونی مسکن کارگران دارد.

در این نشست نمایندگان کارگری و کارفرمایی(شرکای اجتماعی) به بیان پیشنهادات، دغدغه‌ها و نقطه‌نظرات خود در زمینه سازمان تأمین اجتماعی پرداختند و «میرهاشم موسوی» مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گزارشی از عملکرد این سازمان بیمه‌ای در دولت مردمی سیزدهم ارائه کرد.

سیصدوبیست‌ویکمین نشست شورای عالی کار در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور وزیر کار، معاون روابط کار وزارت کار و دبیر شورای عالی کار، معاون امور تعاون این وزارتخانه، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و «شرکای اجتماعی» نمایندگان کارگران و کارفرمایان برگزار شد.

کد خبر: 65738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =