ارائه خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی در درمانگاه ایثار اهواز

رئیس درمانگاه تأمین‌اجتماعی ایثار اهواز واقع شدن این مرکز را در مرکز شهر که دارای تراکم جمعیت بسیار بالایی است، سبب مراجعه تعداد زیادی از مردم منطقه و نواحی مجاور به درمانگاه بیان کرد؛ به نحوی که ماهانه حدود ۱۲ هزار نفر از خدمات پزشکان عمومی، متخصصان رشته‌های گوناگون درمانی، دندانپزشک و ماما بهره‌مند می‌شوند.

دکتر آذرخانم اکبرنژاد بهبهانی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به مساحت این مرکز درمانی به وسعت بیش از ۶۰۰ متر مربع، افزود: ساختمان درمانگاه از چهار طبقه و یک زیرزمین تشکیل شده است که درحال حاضر از سه طبقه آن به وسعت ۱۸۰۰ متر مربع فضای فیزیکی بهره‌برداری می‌شود و درمانگاه در دو شیفت صبح و عصر از ساعت ۷ تا ۸ و نیم شب فعال است.

وی گفت: در طبقه اول واحد دندانپزشکی و طبقه دوم مطب زنان‌ و زایمان، چشم‌پزشکی، مامایی و آزمایشگاه استقرار یافته است. همچنین در این طبقه واحدهای پشتیبانی از جمله اداری، مالی و فرابری داده‌ها فعالیت می‌کند.

رئیس درمانگاه تأمین‌اجتماعی ایثار اهواز ادامه داد: طبقه سوم درمانگاه نیز اختصاص به مطب پزشکان عمومی و متخصص از جمله پزشک اطفال و داخلی دارد. همچنین در این طبقه واحد تزریقات خواهران و برادران، اتاق نوار قلب و داروخانه مستقر شده و سالن انتظار بیماران و پذیرش نیز در این طبقه قرار گرفته است.

اکبرنژاد بهبهانی در شرح خدمات پزشکان این مرکز، بیان کرد: در این مرکز پزشکان عمومی و متخصصان اطفال، داخلی و فوق‌تخصص گوارش، دندانپزشک و ماما همه‌روزه بیماران را پذیرش می‌کنند. همچنین فوق‌تخصص روماتولوژی و متخصص اعصاب‌ و روان چهار روز در هفته در درمانگاه حضور دارند و بیماران را ویزیت می‌کنند.

او افزود: متخصص زنان و زایمان هفته‌ای دو روز و متخصصان ارولوژی، گوش‌وحلق‌وبین، چشم‌پزشک و جراح عمومی هفته‌ای یک روز فعالیت دارند.

رئیس درمانگاه تأمین‌اجتماعی ایثار اهواز با بیان اینکه میزان استقبال از خدمات این درمانگاه به واسطه فعالیت پزشکان عمومی، تنوع خدمات تخصصی پزشکی و دندانپزشکی بسیار چشمگیر است، گفت: روزانه حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ نفر در این مرکز پذیرش می‌شود که این میزان ماهانه حدود ۱۲ هزار بیمار را شامل می‌شود.

اکبرنژاد بهبهانی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی درمانگاه به واسطه واقع شدن در مرکز شهر و محله امانیه که دارای تراکم جمعیت است، دسترسی به خدمات آن را آسان کرده و سبب شده است تا بسیاری از ساکنان منطقه برای برخورداری از خدمات درمانی به این مرکز مراجعه کنند. در این منطقه به‌ویژه نهادهای اداری متعددی فعالیت دارد و کارکنان این نهادها نیز به این درمانگاه می‌آیند.

وی اعلام کرد: علاوه بر منطقه امانیه بسیاری از ساکنان نواحی مجاور نیز خدمات درمانی خود را از این مرکز دریافت می‌کنند که از جمله آن می‌توان به ساکنان مناطق گلستان، شهرک دانشگاه، کوی مجاهد، بهارستان، کوی پردیس، فرهنگشهر، کیانپارس، کیان‌آباد، آخر آسفالت و خشایار اشاره کرد.

رئیس درمانگاه تأمین‌اجتماعی ایثار اهواز دسترسی بیماران به داروهای تجویزی پزشکان را مناسب دانست و افزود: می‌توان گفت که حدود ۹۰ درصد داروهای بیماران دارای پرونده مزمن شامل دیابتی، قلبی و فشارخونی در مرکز فراهم است و کمبود برخی اقلام دارویی غالبا در زمینه داروهای تخصصی است که افراد معدودی از آن استفاده می‌کنند. از طرفی با تمهیدات انجام شده، ذخیره دارویی مناسبی به ویژه اقلام پرمصرف در انبار دارویی مرکز ایجاد شده است.

اکبرنژاد بهبهانی با اشاره به چارت تشکیلاتی نیروی انسانی این مرکز به تعداد ۲۸ نفر، گفت: درحال حاضر ۱۴ نفر در درمانگاه مشغول به فعالیت هستند و باقی ردیف‌های شغلی یا خالی است یا نیروها مامور در سایر مراکز هستند. این کمبود نیرو سبب شده است تا برخی کارکنان در شیفت‌های اضافه مشغول به کار شوند و در هر شیفت، علاوه بر وظایف حرفه‌ای، امور دیگری را نیز انجام دهند.

او ادامه داد: ردیف‌های بلاتصدی مشاغل شامل دستیار دندانپزشک، دو دارویار، دو منشی پزشکی، یک بهیار/پرستار است. همچنین نیازمند جذب نیروهای خدمات و نگهبان هستیم.

رئیس درمانگاه تأمین‌اجتماعی ایثار اهواز افزود: در این مرکز چهار پزشک عمومی، دو متخصص زنان و زایمان، دو داروساز، یک دندانپزشک، یک پزشک اطفال، یک پزشک داخلی و سایر پزشکان، متخصصان و فوق‌تخصصان به‌طور معمول هفته‌ای حداقل یک روز و حداکثر سه روز در مرکز فعالیت دارند.

اکبرنژاد بهبهانی بازسازی فضای فیزیکی درمانگاه را به عنوان مهمترین برنامه‌های در دست اجرای این مرکز بیان کرد و گفت: با اتمام بازسازی امکان بهره‌برداری از تمامی طبقات مرکز میسر می‌شود. همچنین درنظر است تا خدمات آزمایشگاه توسعه یابد و واحدهای رادیولوژی، سونوگرافی و اتاق عمل سرپایی راه‌اندازی شود.

کد خبر: 65760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =