گسترش همکاری‌های مهارتی ایران و تایلند

مسئولان فنی و حرفه‌ای ایران و تایلند، راه‌های رسیدن به چشم‌انداز حضور مؤثر در عرصه‌های بین‌المللی را بررسی کردند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، «مهرداد عظیمی» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حاشیه دومین رقابت های مسابقات آسیایی مهارت ۲۰۲۳ با وزیر کار تایلند دیدار و گفتگو کرد.

عظیمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و کشور تایلند روابط دوستانه و طولانی در قرن گذشته داشته‌اند، گفت: هر دو کشور دارای موقعیتی استراتژیک با زیرساخت‌های مستحکم و محیط کسب و کار بسیار خوب هستند.

وی افزود: ایران و تایلند می‌توانند در زمینه‌های مختلف به ویژه حوزه‌های اقتصادی کار اشتغال و کارآفرینی مناسبات خود را گسترش دهند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این نشست با اشاره به فعالیت وزارت کار در حوزه‌های اشتغال و کارآفرینی، رفاه و تأمین اجتماعی، بهزیستی، آموزش‌های فنی حرفه‌ای و حوزه اقتصادی گفت: آموزش و تربیت نیروی کار و آماده سازی آنها برای ورود به بازار کار از وظایف اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای وظیفه است.

او در ادامه دیپلماسی آموزشی، دیپلماسی فناوری و انواع دیگر دیپلماسی را بخش جدایی‌ناپذیر از دیپلماسی مهارت خواند و بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با چشم‌انداز حضور مؤثر در عرصه بین‌المللی، نوع جدیدی از تعاملات بین‌المللی را با استفاده از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تحت عنوان دیپلماسی مهارت طراحی کرده است.

معاون وزیر کار با اشاره به ظرفیت‌های مهارت‌آموزی جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دولت، اضافه کرد: هدف ما ارتباط با کشورهای دوست و همسو برای گسترش همکاری‌های مشترک در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی افزود: از گسترش مناسبات دوجانبه در زمینه‌های تبادل کارشناس و مربی اشتغال انتقال تجربیات در حوزه مهارت‌آموزی استقبال و پیشنهاد می‌کنم هیأت‌هایی از دو طرف به تهران و بانکوک کنند.

عظیمی در پایان از کشور تایلند برای اعزام تیم مهارت و مشارکت در برگزاری مسابقات دوستانه بین المللی که سال در سال۱۴۰۳ در ایران برگزار می‌شود دعوت به عمل آورد.

استقبال تایلند از گسترش روابط آموزشی با ایران

«راچاکیت پراکارن» وزیر کار تایلند در این جلسه با اشاره به روابط طولانی و عمیق تایلند و ایران، از پیشنهادات رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور استقبال کرد و گفت: اهداف استراتژیک تایلند توسعه مهارت منطبق با نیاز بازار کار است و علاوه بر این برای اعزام نیروی ماهر به خارج از کشور در رشته‌های مختلف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را ارائه می‌کند.

او با اشاره بر آمادگی توسعه روابط دو کشور در حوزه کار و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: تایلند با اعزام تیمی از رقابت‌کنندگان و کارشناسان خود در مسابقات بین‌المللی مهارت در ایران شرکت می‌کند.

وزیر کار تایلند همچنین از رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای دیدار از تایلند و آشنایی با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های آموزشی این کشور دعوت کرد.

در مسابقات مهارت آسیایی در ابوظبی امارات متحده عربی، تیم مهارت ایران در ۵ رشته شرکت کرده‌اند.

کد خبر: 65975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =