ماجرای از کارافتادن پمپ بنزین‌ها، هکرها مقصرند یا اختلال اتفاقی؟

عرضه بنزین در حدود ۶۰ درصد پمپ بنزین‌های فعال از صبح امروز (دوشنبه، ۲۷ آذر) با اختلالاتی همراه شده که به دنبال این موضوع گروهی شایعه‌ گران‌شدن بنزین را منتشر کردند؛ با این وجود مسئولان وزارت نفت تاکید کرده‌اند که بحث گرانی این حامل انرژی مطرح نبوده و مردم به این شایعات توجه نداشته باشند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، شهرهای مختلف کشور از صبح امروز اختلالاتی در عرضه سوخت را تجربه کرده‌اند به گونه‌ای که به گفته اسدلالله قلی‌زاده، رئیس صنف جایگاه‌داران کشور فعالیت حدود ۳۵ درصد پمپ بنزین‌ها به حالت عادی ادامه دارد اما سایر جایگاه‌های عرضه بنزین دچار اختلالاتی شده‌اند که به تدریج و به صورت دستی رفع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه متخصصان مربوطه در حال تلاش برای رفع این مشکل هستند، از مردم خواسته است که در صورتی که نیاز ضروری به بنزین ندارند به مدت چند ساعت از مراجعه به پمپ بنزین‌ها خودداری کنند.

رئیس صنف جایگاه‌داران کشور همچنین از مردم خواسته به شایعات توجه نکنند چراکه هیچگونه افزایش قیمتی در دستور کار نیست و کمبودی هم در زمینه بنزین و گازوئیل وجود ندارد.

مشکل پمپ بنزین‌ها کی حل می‌شود؟

اما اتفاق رخ داده موجب شده از صبح امروز مسئولان مختلفی به ارائه توضیحات در این زمینه بپردازند. در این میان جلیل سالاری، معاون وزیر نفت نیز در گفتگویی تلویزیونی به ارائه توضیح پرداخته و از تلاش برای رفع این مشکل تا پایان امروز خبر داده است.

به گفته سالاری مشکل ایجاد شده در مسیر کارتخوان‌ها بوده و برای حدود ۶۰ درصد پمپ‌های بنزین اختلال ایجاد کرده و اکنون جایگاه‌ها به‌صورت آفلاین فعال هستند و به تدریج و با همکاری تیم متخصص این مشکل در حال رفع شدن است. براین اساس مردم امکان سوخت‌گیری با نرخ دوم یا همان نرخ آزاد را دارند.

سهمیه سوخت کارت‌ها چه می‌شود؟

سالاری درباره سهمیه سوخت کارت‌ها نیز بر این نکته تاکید کرده که این سهمیه در کارت‌های سوخت باقی مانده و مشکل خاصی برای آن ایجاد نخواهد شد و پس از بازگشت سیستم به حالت عادی این افراد می‌توانند از سهیمه خود استفاده کنند.

این مسئول در عین حال گفته است که «تمرکز ما روی جایگاه‌هایی است که بیشترین مراجعه به آنها صورت می‌گیرد. در همین راستا نیز تیم‌های عملیاتی و مدیریت بحران در کل کشور فعال شده‌اند و تدریجا تا پایان امروز این مشکل برطرف خواهد شد.»

سالاری در عین حال تاکید کرده که «در حال حاضر برخی جایگاه‌ها به صورت آفلاین در مدار هستند و جایگاه‌های دیگر را نیز با اولویت‌بندی وارد مدار می‌کنند.»

دستور رئیس دولت درباره اختلال پمپ بنزین‌ها

به دنبال این اتفاق رئیس دولت نیز به وزارت نفت دستور داد ضمن بررسی «علت وقوع» اختلال در عرضه سوخت در برخی جایگاه‌های سوخت‌رسانی، به نحو مقتضی نسبت به «رفع فوری» اختلال پیش آمده اقدام کند.

ابراهیم رئیسی همچنین وزیر نفت را موظف کرد نسبت به «اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع» به مردم اقدام کند.

ماجرای هک پمپ بنزین‌ها واقعیت دارد؟

در این میان به دنبال مشکلات رخ داده برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی با انتشار اخباری این اتفاق را به حمله هکری گروهی موسوم به "گنجشک درنده" نسبت داده و مسئولیت آن را برعهده گرفته‌اند.

به دنبال انتشار این اخبار روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور به انتشار اطلاعیه‌ای اقدام و بر اساس آن اعلام کرد: «در خصوص دلایل بروز اختلال، سازمان پدافند غیرعامل کشور تمام گزینه‌های محتمل از جمله نفوذ و هک را در نظر و تحت بررسی دارد اما در شرایط فعلی نمی‌توان ادعاهای مطرح شده از سوی دشمن را تایید کرد.»

کد خبر: 66512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =