گسترش خدمات هوشمند تامین‌اجتماعی در فارس

رئیس اداره کمیسیون و شوراهای پزشکی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی فارس از گسترش زیرساخت‌های فضای مجازی به منظور ارائه خدمات هوشمند خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان فارس، ابراهیم تراب با اشاره به این موضوع که در حوزه کمیسیون‌های پزشکی چندین مجموعه مشغول به خدمت‌رسانی به خانوده بزرگ تامین اجتماعی هستند، بیان کرد: متقاضیان بیمه مشاغل آزاد و اختیاری در زمان ثبت‌نام برای برخورداری از خدمات تامین‌اجتماعی توسط کمیسیون‌های پزشکی موجود درسطح استان فارس تحت معاینه قرار می‌گیرند که درسال۱۴۰۱ تعداد معاینات انجام شده بالغ بر۴۷۰۰نفرشده است.

وی افزود: افرادی که درصدد پیوستن به خانواده بزرگ تامین‌اجتماعی هستند با مراجعه به شعبات بیمه‌ای سازمان معرفی‌نامه به مراکز انجام معاینات را دریافت کرده و نتایج معاینات و آزمایشات نیز به شعب تامین اجتماعی ارسال می‌شود.

رئیس اداره کمیسیون و شوراهای پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس در ادامه با ارائه آمار و ارقامی افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد درخواست‌هایی که به مراجع معتمد بررسی کننده استراحت اعم از شوراهای پزشکی و پزشکان معتمد استان فارس برای برخورداری از استراحت پزشکی ارجاع شده به بیش از ۳۴ هزار مورد (بیش از۹۳۴هزار روز) می‌رسد که از این تعداد بیش از ۷۶۷ هزار روز استراحت پزشکی برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در استان فارس تایید شده است.

وی با اشاره به این موضوع که یکی از تعهدات اصلی سازمان تامین‌اجتماعی نسبت به بیمه‌شدگان مربوط به موارد حمایتی و پشتیبانی است، گفت: بیمه‌شدگانی که متقاضی استفاده از تسهیلات قطع عضو یا ازکارافتادگی هستند با بارگذاری مدارک به صورت الکترونیک به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع داده می‌شوند و درخواست آنها در مراحل بدوی و تجدیدنظر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تراب ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ شمار متقاضیان درخواست بررسی از کارافتادگی که به کمیسیون‌های پزشکی فارس ارجاع شده بیش از۲۴۰۰ مورد متقاضی بود که از این تعداد ۳۸۹ نفر مشمول ازکارافتادگی کلی شده اند.

وی به بیمه‌شدگان توصیه کرد قبل از اتمام مهلت استراحت پزشکی و حتی‌الامکان در هفته اول تجویز استراحت نسبت به رسیدگی به آن ازطریق شعب بیمه‌ای خود اقدام کنند تا مشمول وقفه بیمه‌ای نشوند.

رئیس اداره کمیسیون و شوراهای پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس بیان کرد: در حوزه کمیسیون‌های پزشکی سازمان تامین‌اجتماعی، افرادی که تقاضای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری داشته باشند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی http://es.tamin.ir به پنل کاربری خود وارد شده و پس از بارگذاری مستندات پزشکی درخواست استراحت پزشکی خود را ثبت کنند تا دراسرع وقت مراجع معتمد بررسی کننده نسبت به اظهار نظر اقدام کنند.

کد خبر: 66522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =