مهارت‌آموزی مهم‌ترین راه ایجاد اشتغال است

«محمود کریمی‌بیرانوند» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر این که آموزش‌های فنی و مهارت‌آموزی مهم‌ترین راه ایجاد اشتغال است، گفت: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای رسالت مهم و تأثیرگذاری در این بخش دارد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کریمی‌بیرانوند در بازدید از مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان لرستان ضمن آشنایی با نحوه ارائه آموزش‌های مهارتی به متقاضیان بیان کرد: آموزش‌های مهارتی متناسب با بازار کار و در راستای اشتغال متقاضیان باید ارائه شود.

وی افزود: نیازسنجی مراکز آموزشی در جهت تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر با توجه به نیاز بازارهای کار، نوعی سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی دارای مهارت است.

کریمی‌بیرانوند ادامه داد: بنابراین این موضوع می‌تواند نیاز واحدهای اقتصادی به کارجوی ماهر را رفع کند و اشتغال را رونق دهد.

معاون وزیر کار اضافه کرد: اطلاع‌رسانی به مردم، تلاش برای گسترش آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، توسعه مراکز مردمی برای این آموزش‌ها و کمک به آموزش اشتغال خانگی و چرخه کامل آموزش‌ها که منجر به اثرگذاری در بخش‌های تولید و خدمات می‌شود، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او توضیح داد: تمام تلاش وزارت کار کمک به ارتقای سطح آموزش‌ها، به‌روز کردن تجهیزات و همچنین حمایت از افرادی که آموزش‌های مهارتی را در این مراکز دیده‌اند با پرداخت تسهیلات و دیگر امکانات است.

کد خبر: 66532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =