اجرای پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری دیابت و فشار خون بالا در تمام مراکز درمانی کردستان

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان کردستان از اجرای طرح پویش ملی سلامت با هدف بیماریابی مبتلایان به فشار خون بالا و دیابت، شناسایی و کنترل این بیماری‌ها در مراحل ابتدایی و مراقبت و پیگیری این افراد در مراکز درمانی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی کردستان، شیرزاد قادر پوراقدم با اشاره به اینکه پیشگیری از بیماری و ارتقاء سلامت از مهم‌ترین اولویت‌های مجموعه مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان است گفت: «پویش ملی سلامت» از شنبه ۲۰ آبان ماه تا ۱۵ دی ماه با هدف بیماریابی مبتلایان به فشار خون بالا و دیابت، شناسایی و کنترل این بیماری‌ها در مراحل ابتدایی و مراقبت و پیگیری این افراد در بیمارستان و مراکز درمانی استان در حال اجرا است.

وی افزود: فشار خون بالا و دیابت از بی‌علامت‌ترین بیماری‌ها و عامل اصلی سکته‌های قلبی و مغزی هستند که فرد علیرغم ابتلا به بیماری تا زمان بروز عوارض از وجود آن آگاه نیست. بنابراین در صورت شناسایی افراد در معرض خطر، پیش از بروز عوارض این بیماری‌ها، با آموزش خود مراقبتی می‌توان تا حدود زیادی از بروز و پیشرفت این بیماری‌ها جلوگیری کرد.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان کردستان با بیان اینکه درتلاش هستیم تا بهترین خدمات را با بهترین کیفیت به بیمه‌شدگان و مراجعان ارائه دهیم، گفت: در همین راستا خدماتی نظیر غربالگری دیابت و فشارخون(در کلینیک دیابت و فشارخون) و غربالگری مادران باردار همه روزه در پلی‌کلینیک تخصصی و بیمارستان تامین‌اجتماعی سنندج به مراجعان و بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

وی افزود: از آغاز این پویش تاکنون حدود ۳۰۰ نفر از همکاران در بیمارستان تامین‌اجتماعی و پلی‌کلینیک تخصصی سنندج از نظر ابتلا به دیابت و فشار خون بالا غربالگری شده‌اند.

طرح پویش ملی سلامت تا ۱۵ دی ماه در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در شهرها و روستاهای استان نیز از طرف دانشگاه علوم پزشکی در حال اجرا است.

کد خبر: 66866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =