انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل بهزیستی فارس

اداره کل بهزیستی و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به‌منظور توانمندسازی و اشتغال خرد گروه‌های هدف بهزیستی با استفاده از ظرفیت‌های مشترک، تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس، آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی مابین شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل بهزیستی فارس با حضور محمدرضا هوشیار، مدیرکل و حمید آزرمی سرپرست معاونت هماهنگی موسسات غیردولتی مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی فارس، مصطفی هاشمی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و کارشناسان مسئول بهزیستی و شهرک‌های صنعتی در محل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برگزار شد.

هوشیار در این مراسم ضمن توضیح خدمات و عملکرد بهزیستی فارس در ارائه بیش از ۱۵۲ کد خدمت به جامعه هدف، بر لزوم آموزش‌های شغلی و مهارت‌آموزی جامعه هدف تاکید کرد و خروجی اصلی فعالیت های بهزیستی را در بعد توانمندسازی عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی فارس در تشریح این تفاهم‌نامه همکاری مشترک گفت: بهزیستی فارس به عنوان طرف اول این تفاهم‌نامه اقدام به معرفی متقاضیان واجد شرایط جویای کار به کارفرمایان،کارخانجات و کارگاه‌های معرفی شده از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی برابر دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی خواهد کرد و همچنین در جهت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی کارفرمایی در قبال به‌کارگیری جامعه هدف بهزیستی و پرداخت بیمه سهم کارفرما(۲۳%) و پرداخت یارانه ارتقاء کارایی معلولان برابر دستورالعمل‌های بهزیستی کشور با عقد قرارداد با کارفرمایان و کارگاه‌های معرفی شده توسط شرکت شهرک‌های صنعتی همکاری خواهد کرد.

وی در ادامه معرفی شرکت‌هایی که با نیت خیرخواهانه مددجویان بهزیستی را حمایت کنند در راستای بخشودگی مالیاتی ماده ۱۷۲ مالیات‌های مستقیم و همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی، مهارت‌های زندگی، پیشگیری از اعتیاد و خدمات مشاوره‌ای را هم از دیگر تعهدات بهزیستی در این تفاهم‌نامه برشمرد.

مدیرکل بهزیستی فارس ساز و کار اجرایی شدن این تفاهم نامه را تشکیل کمیته مشترک توسط طرفین جهت بررسی و شفافیت اجرای تفاهم نامه بیان کرد.

مصطفی هاشمی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این مراسم با بیان این که موضوع انعقاد تفاهم‌نامه و مفاد آن به اطلاع کلیه کارخانجات و شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی خواهد رسید گفت: به کارگیری افراد دارای معلولیت با توجه به توانمندی‌های آنها، در برخی مشاغل کارایی و بازدهی این مشاغل را نیز افزایش خواهد داد.

وی معرفی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی که متقاضی به کارگیری نیرو در قبال مشوق‌های ارائه شده از سمت بهزیستی هستند و همکاری در برگزاری نمایشگاه محصولات تولیدی گروه‌های هدف بهزیستی فارس در نمایشگاه‌های صنایع کوچک استان فارس و همچنین همکاری در جلب مشارکت و حمایت‌های واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان را از تعهدات شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به عنوان طرف دوم این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

کد خبر: 66931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =