دومین کلینیک درمان زخم بر پایه فناوری پلاسما افتتاح شد

دومین کلینیک درمان زخم بر پایه فناوری پلاسما صبح امروز(دوشنبه) ۱۱ دی‌ماه با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در بیمارستان امام علی (ع) شهر کرج افتتاح شد.

به گزارش آتیه آنلاین، دومین کلینیک درمان زخم بر پایه فناوری پلاسما با حضور محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی، مهدیه بختیاری مدیرعامل شرکت توسعه فناوری پلاسما، شهرام صیادی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز و جمعی از پزشکان متخصص در بیمارستان امام علی (ع) شهر کرج مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این کلینیک که امروز کار آن با حضور معاون رییس جمهور آغاز شد، این امکان به وجود آمد تا با استفاده از فناوری پلاسمای سرد درمان انواع زخم‌ها از جمله زخم‌های دیابتیک، فشاری و زخم های مقاوم به درمان انجام بگیرد.

این شیوه درمان علاوه بر اینکه خاصیت ضدباکتریایی داشته و مناسب برای کنترل عفونت در محل زخم است، هیچگونه آسیب و عوارض جانبی برای بافت سالم بدن نداشته و روند بهبود زخم را با افزایش خون‌رسانی و تاثیر بر فاکتورهای رشد و کلاژن سازی تسریع می‌بخشد.

اواخر آذرماه نخستین کلینیک درمان زخم بر پایه فناوری پلاسما پس از گذراندن مراحل گوناگون علمی در شهرستان ورامین مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سازمان انرژی اتمی ایران در نظر دارد تا سال آینده و به مناسبت پنجاهمین سالروز تاسیس سازمان انرژی اتمی ایران، تعداد کلینیک تخصصی درمان زخم‌های دیابتی را به ۵۰ مورد افزایش دهد تا مردم سراسر کشور بتوانند از این فناوری استفاده کنند.

کد خبر: 66936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =