شأن واقعی کارفرما دیده نمی‌شود

اداره کل تأمین اجتماعی غرب تهران امروز ( ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲)  از  هشت کارفرمای برتر تجلیل کرد. در این مراسم علاوه بر ایراد سخنرانی توسط مدیرکل اداره کل  و نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار، قائم‌مقام دبیرکل و معاون اجرایی و تدعدای از کارفرمایان برتر نیز، ضمن سخنرانی، دیدگاه و نقطه نظرات خود را به منظور تسهیل و بهبود تعامل خود با سازمان تأمین اجتماعی را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، سپهر برزی مهری، قائم‌مقام دبیرکل و معاون اجرایی اتاق تهران در آیین تجلیل از کارفرمایان برتر اداره کل تأمین اجتماعی غرب تهران در بیان مهم‌ترین گلایه بخش خصوصی از این سازمان گفت: تعدد بخشنامه ها، تفسیرپذیری و ضریب متعدد و برخورد سلیقه ای در این سازمان بسیار چشمگیر است. تفسیرپذیری و برخوردهای سلیقه‌ای امکان پیش بینی را از صاحبان کسب و کار می‌گیرد. قطعاً بقای را به چالش می کشاند. جا دارد برای ایجاد وحدت رویه در این سازمان سیاست و رویکرد عاجلی در پیش گرفته شود.

برزی مهر حضور و قائل شدن شأن بیشتر برای نماینده بخش خصوص در هیأت‌ها را مطالبه دیگر دانست و گفت: ۵۰ نماینده در هیأت های مختلف حضور دارند اما نماینده کارفرمایان در هیأت ها اندک هسستند و عملاً جو حاکم علیه کارفرمایی است و اغلب در چنین شرایطی، کارفرما نمی تواند نظر نهایی شعبه را جلب کند.

کجاست آن شأن واقعی کارفرما

حسین کشمیری، کارفرمای برتر از شرکت پیشگامان صنعت فوکا نیز با ابراز گله مندی از فرایند بازرسی کارگاه ها گفت: به تکرار ما با این مسأله روبه رو هستیم که با وجود اینکه یک نیروی کار بعد مدتی همکاری و بیمه پردازی برای او از شرکت ما، ترک کار کرده و این موضوع نیز به سازمان ـدمین اجتماعی انتقال داده شده اما بازرسان در فرایند بارزسی لیست ماه های گذشته را ملاک قرار می دهند و حتی پیش آمده نیروی کار منفک شده از مجموعه ما، در کارگاه دیگری بیمه پردزای دارد و هنوز و کماکان کارگاه ما نیز بابت این فرد ترک کار کرده، به سازمان جریمه پرداخت می کند. این موضوع را بارها مطرح کرده ایم اما شنیده نشده و ترتبیت اثر نداده اند.

وی گفت: من به عنوان کارفرما تمام تلاشم بر این است کهموجه رفتار کنم و از بدو رود هر نیروی کار، بیمه پردازی او آغاز می شود. در شرایط کنونی بزرگترین چالش پیش روی کشور، جذب نیروی انسانی است با این وصف، سازمان ـدمین اجتماعی برای نگهداشت نیروی انسانی چه اقدام موثری انجام داده است؟

کشمیری گفت: تجلیل از کارفرما این است که دغدغه‌های او دیده و برای برداشتن موانع پیش روی فعالیت او برداشته شود. اینکه در جلسه ای تجلیلی انجام شود و شوافی اجرا شود و از فردا روز کارفرما برای مواجهه با مسایل خود در با سازمان چالش داشته باشد یأس آور است.

آیین تجلیل از کارفرمایان برتر اداره کل تأمین اجتماعی غرب تهران امروز (۱۲ دی ماه ۱۴۰۲) در سالن اتاق بازرگانی برگزار شد.

شأن واقعی کارفرما دیده نمی‌شود

کد خبر: 67026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =