پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی سنندج؛ بزرگترین درمانگاه سرپایی کردستان

سرپرست پلی‌کلینیک تخصصی تأمین‌اجتماعی سنندج این مجموعه را بزرگ‌ترین مرکز درمانی سرپایی تأمین‌اجتماعی در استان برشمرد که به واسطه برخورداری از پزشکان عمومی و متخصصان، بیماران این پلی‌کلینیک را در اولویت انتخاب خود قرار می‌دهند و ماهانه حدود ۱۳ هزار بیمار به این مرکز مراجعه می‌کنند.  

دکتر محمدسردار صالح نژاد در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به فضای فیزیکی این پلی‌کلینیک به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع، افزود: خدمات این مرکز شامل ویزیت پزشکان عمومی، متخصص، دندانپزشک و مامایی است. همچنین بیماران می‌توانند از خدمات واحد تزریقات و پانسمان بهره‌مند شوند و این پلی‌کلینیک در دو شیفت صبح و عصر بیماران را پذیرش می‌کند.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات پاراکلینیک نیز واحدهای آزمایشگاه، رادیولوژی، بینایی‌سنجی و داروخانه فعال است و واحدهای تاسیسات، اداری و مالی و فناوری اطلاعات از دیگر امکانات این مجموعه را تشکیل می‌دهد.

سرپرست پلی‌کلینیک تخصصی تأمین‌اجتماعی سنندج در شرح خدمات درمانی این مجموعه، گفت: در این مرکز پزشکان عمومی و متخصصان جراحی عمومی، داخلی، زنان‌وزایمان، چشم، کودکان، عفونی و طب فیزیکی فعالیت دارند و به مراجعه کننده‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند.

صالح‌نژاد با بیان اینکه در این مرکز درمانی ماهانه ۹ هزار تا ۱۳ هزار نفر پذیرش می‌شوند، اعلام کرد: با توجه به اینکه این پلی‌کلینیک بزرگ‌ترین مرکز درمانی سرپایی تأمین‌اجتماعی استان به‌شمار می‌رود و با توجه به تنوع خدمات درمانی، مراجعه به این مرکز در اولویت انتخاب بیمه‌شدگان قرار دارد و علاوه بر مردم منطقه، بسیاری از ساکنان شهرهای اطراف نیز به این مرکز مراجعه می‌کنند.

او دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز خود را مناسب و بدون کاستی بیان کرد و افزود: بسیاری از اقلام دارویی تجویز شده از سوی پزشکان در داروخانه فراهم است که به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار داده می‌شود.

سرپرست پلی‌کلینیک تخصصی تأمین‌اجتماعی سنندج، ادامه داد: با توجه به بالا بودن تعداد مراجعه کننده، روال کار بر این است که داروها برای مدت سه تا شش ماه خریداری و در انبار دارویی دپو شود. آن دسته از اقلام دارویی که در بازار با کمبود مواجه است، تعداد بسیار محدودی دارد که با تمهیداتی مانند پیش‌بینی ذخیره‌سازی یا جایگزین کردن داروها در نسخ تجویزی، امکان دسترسی بیماران به اقلام مذکور فراهم می‌شود.

صالح‌نژاد تعداد افراد شاغل در این پلی‌کلینیک را ۴۲ نیروی انسانی برشمرد و گفت: از این تعداد، ۲۸ نفر در کادر درمان مشغول به فعالیت هستند که اعم از پزشکان و سایر گروه‌های درمان است. درحال حاضر نیروهای درمانی به تعداد مناسب در پلی‌کلینیک فراهم است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد؛ اما در صورت شبانه‌روزی شدن مرکز، لازم است تا تعداد پزشکان عمومی، پرستاران و بهیاران افزایش یابد.

وی یکی از مهمترین برنامه‌های آینده این مرکز را شبانه‌روزی شدن فعالیت پلی‌کلینیک و نیز جذب نیروی خدمات بیان کرد.

کد خبر: 67059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =