ثبت یک هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در سامانه جست و جوی شغل اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از ثبت یک هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در سامانه جست و جوی شغل استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، بهروز رحیم‌زاده با بیان اینکه سامانه جست و جوی شغل از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده است گفت: کارجویان و کارفرمایان می‌توانند در این سامانه نام‌نویسی و مشخصات فردی و شغلی مورد نظر خود را در راستای تسهیل و تسریع فرایند کاریابی و اشتغال ثبت کنند.

وی افزود: این سامانه برای استفاده و تعامل دوطرفه کارفرمایان و کارجویان طراحی شده است، به طوری که پس از ثبت اطلاعات از سوی یک کارجو، مشخصاتش برای کارفرمایان قابل مشاهده خواهد بود و در صورت نیاز به تخصص او، می‌توانند نسبت به جذب نیرو اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه دفاتر کاریابی هم موظف به استفاده از سامانه جست و جوی شغل هستند، بیان کرد: کارفرمایان می‌توانند تخصص‌های مورد نیاز خود را در این سامانه درج کنند تا کارجویان از شرایط آنها مطلع شوند و هم در نهایت بانک اطلاعاتی جامعی در حوزه اشتغال استان و کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام افراد می‌توانند حتی شرایط بازار کار استان را در همین سامانه مشاهده کنند، اضافه کرد: سه هزار و ۱۵۰ کارجو و ۴۸۰ کارفرما تا کنون اطلاعات خود را وارد سامانه کردند و حدود یک هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی از استان اردبیل نیز در این سامانه ثبت شده است.

رحیم‌زاده تاکید کرد: افرادی که در این سامانه نام‌نویسی می‌کنند به معنا این نیست که بیکار مطلق هستند و حتی افراد شاغلی که به هر علتی تمایل به تغییر شغل داشته باشند نیز می‌توانند اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند و از این رو باید توجه داشت که اطلاعات این سامانه برای تحلیل بحث بیکاری نمی‌تواند مورد استناد قرار بگیرد.

فعالیت ۴۱ دفتر کاریابی در استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل یادآور شد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل پنج معاونت است که معاونت اشتغال و روابط کار با ماموریت‌های از پیش تعیین شده بر فعالیت سایر دستگاه‌ها و نهادها در این حوزه نظارت دارد و البته برخی از وظایف مرتبط با این معاونت پیش‌تر از سال ۱۳۸۱ با تاسیس دفاتر کاریابی برون‌سپاری شده است.

وی با اشاره به فعالیت دفاتر کاریابی در زمینه اخذ فرصت‌های شغلی و معرفی کارجویان به بازار کار، ادامه داد: تنظیم عرضه و تقاضای بازار و نیروی کار با تاسیس این دفاتر به طور کامل از طریق آنها انجام می‌شود و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بر آنها نظارت می‌کند.

رحیم‌زاده همچنین افزود: در حال حاضر ۴۱ دفتر کاریابی در نقاط مختلف این استان فعالیت دارند که بیشتر در اردبیل فعال هستند و برخی دیگر از وظایف پیشین معاونت اشتغال و روابط کار از جمله بازنشستگی پیش از موعد و بیمه بیکاری را نیز انجام می‌دهند.

نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود ۱۶ درصد، برابر با حدود ۶۵ هزار نفر است ولی برخی مراجع که آمارهای کشوری بیکاری را اعلام می‌کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر: 67071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =