اجرای طرح‌های ضربتی بازرسی از مجتمع‌های بزرگ تجاری در بافت قدیم شیراز کلید خورد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از اجرای طرح ضربتی بازرسی از مجتمع‌های بزرگ در بافت قدیم شیراز خبر داد و گفت: در این فرایند، ساختمان‌های بزرگ تجاری، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و کارگاه‌های تولیدی مورد بازرسی قرار گرفته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، وحید خداپرست با اعلام این خبر گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در حوزه روابط کار استان فارس در مورد طرح‌های ضربتی بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار به منظور صیانت از نیروی انسانی و بررسی وضعیت ایمنی کارگاه‌ها، اجرای طرح ضربتی بازرسی از مجتمع‌های بزرگ تجاری، هتل‌ها، کارگاه‌های تولیدی و ساختمان‌هایی که مشمولان قانون کار در آن اشتغال دارند در دستور کار قرار گرفته و از سال گذشته تاکنون بازرسی‌ها، عملیاتی‌تر شده است.

مصطفی محمودیان، سرپرست مدیریت روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس نیز در این رابطه گفت: بر اساس مکاتباتی که با سازمان آتش نشانی صورت گرفته است بازدید مشترک از ۱۰ مجتمع بزرگ در کلانشهر شیراز کلید خورده و این طرح در مراحل بعدی به صورت مستمر اجرا خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از حوادث در ساختمان‌هایی که سیستم‌های اطفای حریق و راه‌های خروج اضطراری در آنها پیش بینی نشده است، عنوان کرد و گفت: نظارت بر نقاط حادثه خیز کارگاه‌ها و جایگاه‌های کار، داربست‌ها، بالابرها و رفع نواقص آنها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

محمودیان با تاکید بر اهمیت حفظ و صیانت از نیروی کار و همچنین ارتقای فرهنگ ایمنی، بیان کرد: با توجه به حجم مراجعه‌کنندگان مجتمع‌های تجاری، هتل‌ها و سایر واحدهای تولیدی و همچنین ضرورت پیشگیری از حوادث و خسارت‌های جبران ناپذیر، نیاز است که سازمان‌ها و دستگاه‌هایی همچون صمت، اتاق اصناف، نظام مهندسی و مدیریت بحران شهرداری نیز به این طرح دعوت شوند.

وی افزود: در صورت بروز خطر و حادثه در ساختمان‌های فرسوده و نیمه فرسوده، امکان سرایت آتش و خسارت به سازه‌های مجاور نیز وجود دارد و جهت پیشگیری از حوادث باید با تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها از بروز چنین حوادثی پیشگیری کرد.

به گفته محمودیان، بازرسی از چنین سازه‌هایی در گذشته به صورت انفرادی بازرسی انجام می‌گرفت اما در حال حاضر برای تقویت این فرایند با همکاری سازمان آتش نشانی، بازرسی از ساختمان‌های نیمه فرسوده در بافت فرسوده کلانشهر شیراز، رنگ عملیاتی تر به خود گرفته تا شاهد سوانح تلخ نباشیم.

کد خبر: 67112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =