اختصاص هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برای تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی از اختصاص هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و نوسازی مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، ابوالفضل خبازی در آیین تودیع و معارفه مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای تایباد با اعلام این خبر افزود: این میزان اعتبار از محل مصوبات سفر سال گذشته رییس جمهوری و هیات دولت به استان خراسان رضوی پیش‌بینی شد.

وی افزود: امیدواریم با توزیع عادلانه آن بویژه در مناطق مرزی و محروم بتوانیم نقش سازنده‌ای در توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با هدف ایجاد اشتغال پایدار داشته باشیم.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه توانمندسازی گروه‌های هدف فنی و حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این سازمان است، گفت: در سال جاری برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان ۳۰ میلیون نفر ساعت پیش‌بینی شده است که در بازه زمانی سال گذشته، ۸۵ درصد این مهم محقق شده است.

خبازی بیان کرد: باتوجه به رصد و پایش‌های انجام شده سالانه از سوی کارشناسان حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ۶۷ درصد افرادی که از مهارت‌های آموزشی در این مراکز بهره‌مند شده‌اند، وارد بازار کار می‌شوند.

وی گفت: در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ۱۹ گروه جامعه هدف برای فراگیری مهارت در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شده‌اند که در زمان حاضر این آموزش‌ها در سطح شهرها، مناطق روستایی، پادگان‌های نظامی و حاشیه شهرها برای افراد واجد شرایط در حال اجرا است و در این زمینه استان خراسان رضوی جزء پنج استان برتر کشور است.

وی، به طرح هر دانش‌آموز یک مهارت اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای به شمار می‌رود که در راستای محقق شدن آن با همکاری بخش دولتی و خصوصی تفاهم‌نامه‌های خوبی به امضاء رسیده است.

استان خراسان رضوی ۴۵ مرکز آموزش‌های فنی و حرفه ای دولتی و دو هزار و ۵۲۰ آموزشگاه آزاد دارد.

در این نشست از زحمات اسماعیل نیک محمدی رییس سابق مرکز آموزشهای فنی و حرفه ای تایباد تقدیر و محمدرضا آشوری به عنوان رییس جدید این مرکز معرفی شد.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

کد خبر: 67248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =