بهره‌مندی بیش از ۵ هزار زن سرپرست‌خانوار از خدمات بیمه تامین‌اجتماعی در استان فارس

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس گفت: در حال حاضر پنج هزار و ۸۹ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد فارس از خدمات بیمه تامین‌اجتماعی برخوردار هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، مرتضی موصلی در این باره گفت: طرح بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار از سال ۸۶ تاکنون در راستای توسعه حمایت‌های دولتی و توانمندی این جامعه هدف، در کشور اجرایی شده است.

وی هدف از اجرای این برنامه را جهت‌دهی فعالیت‌های حمایتی برای توانمندسازی افراد زیر پوشش عنوان و بیان کرد: با بیمه اجتماعی، زنان سرپرست خانواری که شرایط پذیرش را دارا هستند، با کهولت سن، از کار افتادگی و یا فوت فرد بیمه شده، خود و خانواده زیر تکفل، با سابقه ۱۰ سال بیمه و سن ۵۵ سال از سازمان تامین‌اجتماعی مستمری دریافت خواهند کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۹۹ هزار و ۸۵۶ زن سرپرست‌خانوار تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: از این تعداد پنج هزار و ۸۹ نفر در استان از بیمه‌اجتماعی استفاده می‌کنند و یک هزار و ۲۰۹ نفر نیز بازنشسته شده و مستمری دریافت می‌کنند.

موصلی در پایان گفت: ۶ هزار و ۶۷۰ نفر از زنان و مردان تحت حمایت کمیته امداد فارس که ساکن روستا هستند، از بیمه روستاییان و عشایر استفاده می‌کنند که این افراد با ۱۵ سال سابقه بیمه و سن بالای ۶۵ سال می‌توانند مستمری دریافت کنند.

کد خبر: 67542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =