رتبه سوم خراسان رضوی از نظر سهم اشتغال در بخش خصوصی با سهم ۸۹.۹ درصدی

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران از نیروی کار این استان در پاییز ۱۴۰۲، خراسان رضوی از نظر سهم اشتغال در بخش خصوصی با سهم ۸۹.۹ درصدی، در رتبه سوم کشور بعد از کرمان و گیلان قرار دارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، یازدهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با حضور ابوالفضل چمندی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، محمد امین بابایی، مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال استان،هادی توانا، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل با موضوع عملکرد دستگاه‌ها و شهرستان‌ها در ایجاد تعهد اشتغال در سامانه رصد، ارائه عملکرد استان در تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال مشاغل خانگی جزء ۴ و جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه و ارائه وضعیت نظارت و پایش صحت‌سنجی اشتغال ثبت شده توسط کاربران دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد.

بابایی در این جلسه ابتدا به ارائه گزارشی از مرکز آمار ایران و خلاصه نتایج طرح آمارگیری نیروی کار استان در پاییز امسال پرداخت و گفت: خراسان رضوی از نظر سهم اشتغال در بخش خصوصی با سهم ۸۹.۹ درصدی در رتبه سوم کشور بعد از استان های کرمان و گیلان قرار دارد.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد بنگاه‌های اقتصادی در خراسان رضوی خصوصی هستند و همین موضوع در سهم اشتغال نیز خود را نشان داده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی همچنین گفت: خراسان رضوی، رتبه هفتم از نظر بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی بین استان‌ها را (۴۴.۴) در پاییز امسال داشته است و رتبه دوم از نظر پایین ترین نرخ بیکاری نیز برای خراسان رضوی با نرخ ۵.۳ درصد بوده است.

وی در این جلسه همچنین به سهم اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصادی اشاره و بیان کرد: سهم اشتغال در بخش کشاورزی ۱۴/۵ درصد، صنعت ۳۶/۷ درصد و سهم بخش خدمات ۴۸/۹ درصد بوده است.

بابایی همچنین به ارائه گزارش کاملی از سامانه ملی رصد اشتغال و عملکرد دستگاه‌ها و شهرستان‌ها در ایجاد اشتغال در استان پرداخت و افزود: تعهد ایجاد اشتغال سال ۱۴۰۲ خراسان رضوی ۷۴ هزار و ۱۲۰ مورد بوده است که تا مورخ هفتم بهمن ماه سال جاری تعداد ۷۲ هزار و ۸۰۸ مورد اشتغال معادل ۹۸.۲۳ درصد از برنامه، توسط دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دارای نقش در زیست بوم اشتغال استان در سامانه رصد ثبت شده است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها و نهادهای موثر در زیست بوم اشتغال استان، باید اطلاعات افرادی که در نتیجه ایفای نقش آن دستگاه یا نهاد در هریک از قالب‌های مختلف شاغل می‌شوند را در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت کنند.

کد خبر: 67810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =