ارائه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت در ۱۰ ماهه سال‌جاری

مرکز ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی که از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است، اکنون به یک مرکز توانمند پاسخگویی و راهنمایی مخاطبان و ذی‌نفعان این سازمان با فعالیت ۲۴ ساعته در تمامی ایام سال، تبدیل شده است. این مرکز در سال‌جاری تا پایان دیماه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت را به مخاطبان سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، «رحمان فراهانی» مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی به مناسبت دهه مبارک فجر و چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اعتمادسازی با مخاطبان را یکی از سه مؤلفه مهم مورد توجه مدیریت ارشد سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم معرفی کرد و گفت: هر سازمانی برای اعتمادسازی با مخاطبان خود، نیازمند شفافیت در عملکرد است. یکی از شاخص‌های مهم مورد توجه در شفافیت عملکرد سازمان، توسعه تعامل با مخاطبان و پاسخگویی مناسب به گروه‌های مختلف ذی‌نفعان است.

وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سازمان‌های خدمات اجتماعی در کشور، با بیش از ۴۷ میلیون ذی‌نفع در سراسر کشور در تعامل مستمر است و پاسخگویی به این جمع کثیر و متنوع مخاطبان که عموماً در تمام طول عمر خود با این سازمان و خدمات آن، در ارتباط هستند، از طریق سازوکارهای معمول و سنتی پاسخگویی امکانپذیر نیست. چنین سازمانی، نیازمند نظام پاسخگویی متناسب با تنوع خدمات و کثرت مخاطبان است و ویژگی‌هایی چون در دسترس بودن، سهل‌الوصول بودن، کارامدی و مورد اعتماد بودن از ویژگی‌های چنین نظامی است.

فراهانی اضافه کرد: امروز مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی، صدای ذی‌نفعان در یکایک بخش‌های تخصصی سازمان تأمین اجتماعی است. این سازمان برای ارائه خدمات مطلوب با ویژگی رضایتمندی و عدم نیاز به مراجعه حضوری، با راه‌اندازی سامانه ۱۴۲۰ تلاش کرده است اطلاعات مخاطبان درمورد خدمات سازمان و نحوه بهره‌مندی از این خدمات ارتقا یابد. در واقع می‌توان گفت این سامانه به‌نوعی یکی از پل‌های ارتباطی بیمه‌پردازان، کارفرمایان و بازنشستگان با سازمان تأمین‌اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه مردم و مخاطبان می‌توانند از طریق تماس تلفنی با سامانه ۱۴۲۰، ارسال پیام صوتی یا پیامک سوالات خود را با مشاوران سازمان تأمین‌اجتماعی در میان گذارند، گفت: مرکز ارتباطات و نظارت مردمی این سازمان از سال ۱۴۰۰ با ایجاد تغییرات اساسی و جذب نیروی کافی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیشرفت قابل‌توجهی داشته و توانست خدمات جامعی به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران ارائه دهد/

مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: مخاطبان می‌توانند از طریق تماس تلفنی با شماره تلفن ۱۴۲۰ در تمام ساعات شبانه‌روز و هر هفت روز هفته و حتی روزهای تعطیل، ارسال پیامک، پیام صوتی یا مراجعه حضوری به ۵۶۰ شعبه بیمه‌ای و نیز مراکز درمانی سازمان در سراسر کشور، مسائل، مشکلات، سئوالات وشکایات خود را با همکاران ما در میان بگذارند و پاسخ خود را دریافت کنند.

رشد یک میلیون و ۷۰۰ هزار مورد خدمت در دوسال

فراهانی گفت: مرکز ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی در سال ۱۴۰۰ توانست ۵/۳ میلیون خدمت به ذی‌نفعان ارائه دهد. در سال ۱۴۰۱ این مرکز خدمات ارائه شده خود را به ۴ میلیون و ۸۷۴ هزار مورد افزایش داد و در سال جاری تا پایان دی ماه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت را به مخاطبان و ذینفعان ارائه دادیم.

او افزود: این مرکز ماهانه به ۳۳۰ هزار تماس تلفنی مردم پاسخ می‌دهد. معمولاً از اول تا پانزدهم هرماه روزانه بین ۷ تا ۹ هزار تماس تلفنی را پاسخ می‌دهیم و از پانزدهم تا پایان ماه روزانه بین ۹ تا ۱۹ هزار تماس تلفنی را پاسخگو هستیم. علاوه بر این سالانه ۲۶۰ هزار مراجعه حضوری به مرکز ارتباطات و نظارت مردمی در ستاد مرکزی سازمان تأمین‌اجتماعی، ادارات‌کل، مدیریت‌های درمان، شعب و مراکز درمانی استان‌ها داریم که ماهانه به صورت میانگین ۲۳ هزار خدمت به صورت حضوری به ذی‌نفعان ارائه می‌دهیم. همچنین روزانه به‌طور متوسط به ۴۰۰ پیامک و ۱۵۰ پیام صوتی مردم هم پاسخ می‌دهیم.

مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین ادامه داد: مشاوران آموزش‌دیده و مجرب مرکز ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی در شعبه‌های تأمین‌اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز حضور دارند تا خدمات مشاوره‌ای حضوری به مراجعان ارائه دهند.

وی توضیح داد: از دوسال گذشته با شناخت مردم از فعالیت‌های مرکز ارتباطات و نظارت مردمی، تماس‌های تلفنی با این مرکز افزایش یافته که این موضوع می‌تواند نقش مهمی در کاهش مراجعه مردم به شعبات و در نتیجه کاهش اتلاف وقت مردم و افزایش رضایتمندی مخاطبان داشته است.

فراهانی گفت: در دو سال اخیر مرکز ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی رضایت‌سنجی از عملکرد سازمان را جزو برنامه‌های خود قرار داده است و بازخوردی که از این طریق از مردم اخذ می‌شود در قالب گزارشاتی به مدیران ارسال می‌شود. از سه ماه گذشته بر اساس این گزارشات آسیب‌شناسی هم از مسائل و مشکلات مطرح شده انجام می‌شود.

وی با اشاره به تأکید دولت مردمی سیزدهم بر ارائه خدمات مناسب‌تر و شایسته‌تر به مردم؛ بیان کرد: پیگیری و پاسخگویی مکاتبات میان واحدهای داخلی ستادی و واحدهای بیرونی معمولاً نیازمند زمان نسبتاً طولانی است که گاه موجب نارضایتی و سردرگمی مردم می‌شود. از برنامه‌های آتی مرکز ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی این است که مکاتبات را در این مرکز متمرکز کنیم. مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه افزود: امتیاز این کار این است که درخواست باید در مهلت زمانی تعریف شده در این سامانه خاتمه پیدا کند و از این طریق هم فعالیت نیروی انسانی قابل نظارت است و هم خدمات سریع‌تر به مردم ارائه می‌شود.

او ادامه داد: از دیگر برنامه‌های آتی این مرکز ثبت و پیگیری شکایات بیمه‌شدگان قبل از طرح در دیوان عدالت اداری است به این ترتیب که درحال پیگیری هستیم که امکانی فراهم شود که شکایات بیمه‌شدگان قبل از طرح در دیوان عدالت اداری، در مرکز ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی ثبت و پیگیری شود.

کد خبر: 67919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =