افتتاح مرکز توانبخشی و واگذاری ۱۱ واحد مسکونی در شهرستان امیدیه

با حضور معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان و جمعی از مسئولان شهرستان امیدیه، آئین افتتاح مرکز روزانه آموزشی، توانبخشی حرفه‌آموزی معلولان ذهنی زیر ۱۴ سال، واگذاری ۱۱واحدمسکونی و بهره‌برداری از ۵ طرح اشتغال برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان، غلامعلی جعفری، معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان در حاشیه این مراسم بیان کرد: مرکز روزانه آموزشی، توانبخشی حرفه‌آموزی معلولان ذهنی زیر ۱۴ سال با ظرفیت ۴۰ نفر و با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده است.

جعفری با بیان اینکه این مرکز فرصت اشتغال ۶ نفر را فراهم کرده است افزود: ۵ مرکز توانبخشی در شهرستان امیدیه به ۱۳۰ معلول مقیم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۹۲ نفر و بیش از ۱۷ میلیارد ریال نیز کمک هزینه بلاعوض ساخت و تکمیل مسکن به ۱۱ خانوار و معلولان زیر پوشش بهزیستی امیدیه پرداخت شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان بیان کرد: در شهرستان امیدیه دو هزار معلول دارای پرونده بوده که از این تعداد ۱۶۰۰ نفر آنها مستمری‌بگیر و ۴۰۰ نفر از خدمات جانبی برخوردار می‌شوند؛۵۹۰ نفر خانوار بی سرپرست و بدسرپرست نیز تحت پوشش بهزیستی این شهرستان بوده و مستمری دریافت می‌کنند.

کد خبر: 68040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =