توجه خاص دولت به مسائل بازنشستگان

«محمد اسدی» رئیس هیأت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تأمین‌اجتماعی، از توجه ویژه دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی و تلاش‌های دولت برای حل مشکلات و تقویت توان این سازمان تشکر کرد و گفت: حضور نماینده بازنشستگان در هیآت‌امنای تأمین‌اجتماعی، نشانه توجه خاص دولت به مسائل و خواسته‌های بازنشستگان و اتفاق مثبتی است و امیدواریم امکان حضور یک نفر نماینده بازنشستگان در شورای عالی کار نیز فراهم شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، اسدی امروز ۱۶ بهمن ماه در آیین تجلیل از بازنشستگان و مستمری‌بگیران نمونه تأمین‌اجتماعی در سطح ملی بیان کرد: با حمایت دولت و تدابیر تحولی مدیریت عالی سازمان تأمین‌اجتماعی، دغدغه‌هایی که ابتدای این دولت بازنشستگان را حتی نسبت به ادامه پرداخت مستمری‌ها نگران کرده بود، برطرف شده و در حال حاضر در بخش‌هایی مانند پرداخت بموقع حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران دغدغه‌ای وجود ندارد.

رئیس هیأت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی، انتخاب مرتضوی به‌عنوان وزیر کار و انتخاب موسوی به‌عنوان مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی را موجب آرامش‌بخشی به بازنشستگان توصیف و تأکید کرد: تسهیلات ارائه شده به بازنشستگان را می‌توان از دیگر اقدامات بسیار مناسب و خوب تأمین‌اجتماعی محسوب کرد و تأمین‌اجتماعی در بخش درمان بازنشستگان نیز اقدامات و مدیریت خوبی در دوره جدید داشته است. هرچند با توجه به افزایش نیاز بازنشستگان به خدمات درمانی در دوران سالمندی، در این بخش، با وجود برقرار بودن بیمه تکمیلی در زمینه برخی داروهایی که تحت پوشش بیمه‌های پایه نیست مشکلاتی وجود دارد که انتظار بازنشستگان در این بخش، توسعه خدمات است.

وی افزود:۷۰ درصد بازنشستگان تأمین‌اجتماعی حداقل‌بگیر و با مشکلات جدی در زمینه معیشت مواجه هستند. با توجه به اینکه عرفاً حداقل حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در هر سال، متأثر از حداقل حقوق کارگران مصوب شورای عالی کار است، انتظار بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از دولت این است که حداقل حقوقی که برای بازنشستگان دستگاه‌های دولتی در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است، برای بازنشستگان تأمین‌اجتماعی نیز معادل همین رقم به‌عنوان حداقل مستمری تصویب شود. هرچند این رقم نیز تأمین‌کننده همه هزینه‌های زندگی بازنشستگان و مستمری‌بگیران که در دوران سالمندی هزینه‌های زندگی آنان افزایش هم می‌یابد، نخواهد بود. در این زمینه نباید تبعیضی بین بازنشستگان وجود داشته باشد.

اسدی در این همایش، همچنین از اقدامات بی‌نظیر دولت سیزدهم در مسیر رد دیون انباشته‌شده به تأمین‌اجتماعی تشکر کرد و افزود: بازنشستگان تأمین‌اجتماعی مخالف واگذاری بانک رفاه کارگران در قالب خصوصی‌سازی هستند. این بانک، یک بانک عمومی و دارایی و سرمایه آن متعلق به بیمه‌شدگان و بازنشستگان نسل‌های مختلف است اما معلوم نیست با چه توجیهی این بانک مشمول مقررات خصوصی‌سازی قرار گرفته و اخیراً مدیریت ۶۰ درصد سهام آن به وزارت امور اقتصادی و دارایی واگذار شده که متعاقب آن از سود حدود ۲۵۰۰ میلیاردی بانک در سال جاری، ۱۸۰۰ میلیارد تومان مالیات اخذ شده است. این بانک، بانک تخصصی نظام حکمرانی تأمین‌اجتماعی و همواره یاری‌رسان سازمان تأمین‌اجتماعی بوده است و حتی اگر قرار باشد مشمول خصوصی‌سازی و واگذاری قرار گیرد؛ سهام آن باید به بازنشستگان و کارگران که ذی‌نفعان و مالکان این سرمایه هستند، واگذار شود.

وی همچنین ضمن اعلام این‌که واگذاری باشگاه‌های ورزشی به سازمان تأمین‌اجتماعی برخلاف رویه دولت در زمینه حمایت و تقویت توان این سازمان است؛ با اشاره به همراهی و همدلی همیشگی معاون اول رئیس‌جمهور با دغدغه‌ها و درخواست‌های بازنشستگان و جلسه چند ساعته وی با نمایندگان بازنشستگان در ماه‌های گذشته برای بررسی مشکلات این قشر، خواستار برگزاری جلسه‌ای برای بررسی موضوع بانک رفاه کارگران با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی شد.

کد خبر: 68077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =