پوشش بیمه‌ای مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، از ارائه ۹۹ خدمت رایگان به مادران باردار خبر داد و گفت:در سال های اخیر اقدامات خوبی برای حمایت از بانوان صورت گرفته است به طوری که مادران باردار تا پایان دوره شیردهی و فرزندان آنها تا پنج سالگی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

به گزارش آتیه آنلاین، انسیه خزعلی، امروز سه شنبه در آئین افتتاحیه بیست‌وهشتمین اجلاس کشورهای گروه پنج که با موضوع سلامت زنان و خانواده در تهران برگزار می‌شود، گفت: سلامت زنان در خانواده موجب نشاط و شادابی می‌شود. مادر انتقال‌دهنده سلامت و آموزش‌دهنده سلامت در خانواده است و ضرورت دارد که این مسئله به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مسئله بیمه در سال‌های اخیر فراگیری بیشتری داشته و به صورت خاص شامل مادران و به ویژه مادران باردار تا پایان دوره شیردهی و فرزندان آنها تا پایان ۵ سال اول زندگی و همچنین بیمه درمان ناباروری شده است.

خزعلی تاکید کرد: از وزارت بهداشت تشکر می‌کنیم که پوشش بیمه ناباروری را به صورت صد درصدی و با گره زدن به مجوزها در دستور کار قرار داده است. ما ۹۹ خدمت رایگان به مادران باردار داریم و ارائه مشاوره‌های تلفنی به زنان و مادران موجب حفظ سلامت مادران و نوزادان شده است. همچنین فعالیت‌های متعددی برای کودکان، نوزادان و مادران باردار در نظر گرفته شده و پایش‌هایی نیز برای زنان در میانسالی به‌صورت پایش‌های میان‌دوره و سنجش سلامت افسردگی، بیماری‌های متعدد روانی و جسمی آنها انجام می‌شود.

خزعلی گفت: برای زنان باردار و کودکان دچار سوءتغذیه سبدهای غذایی رایگان پیش بینی شده است و ماهانه وضعیت رشد جسمی آنها مورد بررسی می گیرد.

معاون رییس جمهور خاطر نشان کرد: مرگ و میر مادران باردار از ۲۴۵ در هر ۱۰۰ هزار در دوران قبل از انقلاب به ۲۳ در هر صد هزار تولد زنده کاهش یافته است؛ همچنین مرگ و میر نوزادان از ۱۱۰ در هر هزار تولد زنده در دوران قبل از انقلاب به ۸ در هر هزار تولد زنده کاهش یافته که اینها بخشی از دستاوردهای کشورمان در تامین سلامت جامعه بوده است.

وی با بیان اینکه ‌مهمترین مطلبی که باید در سطح بین الملل به عنوان یک اتحادیه به آن بپردازیم، مساله خانواده و جلوگیری از رواج خانواده های انحرافی و تعاریف انحرافی برای خانواده است، افزود: ‌باید تلاش کنیم خانواده و محیط را از ویروسی که در کشورهای غربی موجب به خطر افتادن سلامت جسمی، روانی و معنوی خانواده شده، واکسینه کنیم.

وی از کاهش چشمگیر مرگ و میر مادران باردار به عنوان دیگر دستاورد ایران پس از انقلاب نام برد و افزود: این در حالی است که مرگ و میر نوزادان نیز کاهش یافته است.

کد خبر: 68223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =