پرداخت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان تعهدات بیمه‌ای به بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی گیلانی

در ۱۱ ماهه سپری شده از سال‌جاری تاکنون بیش از ۱۴۸۰۰ میلیارد تومان انواع مستمری و ۶۷۵ میلیارد تومان غرامت و کمک هزینه توسط تامین‌اجتماعی گیلان در بخش بیمه‌ای در قالب تعهدات مختلف به جامعه هدف پرداخت شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، بر اساس آخرین آمار منتشره، این مجموعه در ۱۱ ماهه لغایت بهمن سال‌جاری مبلغ ۱۴/۵ میلیارد تومان کمک هزینه ازدواج، ۱۱/۸ میلیارد تومان کمک هزینه کفن و دفن، ۱۲ میلیارد تومان اروتز و پروتز، ۳۷ میلیارد تومان کمک هزینه بارداری ( غرامت ایام استراحت زایمان) و ۶۷/۵ میلیارد تومان غرامت ایام بیماری در قالب انواع تعهدات کوتاه مدت به بیمه‌شدگان خود پرداخت کرده است این در حالی است که در این مدت مبلغ ۵۳۲ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری نیز برای مشمولان این گروه پرداخت شد.

به استناد این گزارش، بزرگترین گروه تعهداتی تامین‌اجتماعی را پرداخت مستمری‌ها در سه گروه بازنشستگی، بازماندگان و از کارافتادگان تشکیل می‌دهد که با متوسط رقمی حدود یک هزار و ۳۴۵ میلیارد تومان در هر ماه ، لغایت بهمن سال‌جاری این رقم به بیش از ۱۴۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

مجموع تعهدات کوتاه و بلندمدت تامین‌اجتماعی گیلان در بخش بیمه‌ای تاکنون به ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال‌جاری رسیده که با احتساب حدود سه هزار میلیارد تومان هزینه‌های بخش درمان به بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد .

پیش بینی می‌شود با احتساب میزان تعهدات اسفند و پرداخت عیدی مستمری‌بگیران رقم تعهداتی تامین اجتماعی گیلان در سال ۱۴۰۲ از ۲۱ هزار میلیارد تومان نیز بگذرد .

در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت استان گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند .

کد خبر: 68525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =